کد خبر : 12993
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 17:43

احزاب سیاسی در موضوع حفظ نظام با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند

احزاب سیاسی در موضوع حفظ نظام با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند
رئیس جامعه مدرسین حوزه خواستار توجه و تمرکز احزاب سیاسی مختلف بر مشترکات شد و ابراز داشت: احزاب سیاسی هرکدام نماینده بخشی از مردم هستند ولی باید در مشترکاتی مانند حفظ نظام اسلامی با یکدیگر هم‌افزایی کنند؛ چراکه حفظ نظام، جایگاه رهبری و این انقلاب جزو مسئولیت‌های اصلی ماست و همه در یک کشتی نشسته‌ایم.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با تأکید بر نقش مردم در نظام اسلامی گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر امدادهای غیبی الهی و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان معمار انقلاب، نقش مردم یک نقش بی‌بدیل است.

امام‌جمعه قم با اشاره به تأثیر حضور مردم درصحنه اظهار داشت: اگر مردم پای‌کار می‌آمدند، قطعاً توفیقات امیرالمؤمنین(ع) در زمان حکومتشان بیشتر از این بود، قطعاً امام حسن(ع) وادار به صلح نمی‌شد، قطعاً عاشورایی اتفاق نمی‌افتاد و حتی اکنون شاهد غیبت امام زمان(عج) نبودیم.

وی بابیان این‌که هرکجا مردم حضور داشته‌اند، امامان ما به صحنه آمده‌اند، کما اینکه امیرالمؤمنین(ع) نیز علت قبول حکومت را حضور و درخواست مردم بیان می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای اینکه احکام الهی در جامعه اجرا شود باید همراهی و پذیرش عمومی در جامعه رقم بخورد، نمی‌توان و نباید حضور مردم را نادیده گرفت؛ چراکه حضور مردم کلید و رمز موفقیت‌هاست.

وی افزود: باید علت حضور یا عدم حضور مردم درصحنه‌های مختلف را مورد بررسی قرار داد؛ چراکه اگر ارزیابی درستی نداشته باشیم، راه‌حلی نیز پیدا نخواهیم کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات تاریخ انقلاب ابراز داشت: نباید فرصت‌ها را از دست داد، چهار سال برای مجلس و هشت سال برای خبرگان فرصت داشتیم؛ اگر در این سال‌ها آسیب‌شناسی دقیقی صورت گرفته بود و از ظرفیت نخبگان، نیروهای باانگیزه و تجربیات گذشته استفاده شده بود، اکنون اتفاقات بهتری رقم می‌خورد.

* نباید کم‌کاری‌های خود را با بیانات رهبری جبران کنیم

وی تصریح کرد: جایگاه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب جایگاه بی‌بدیلی است و ما نباید سعی کنیم تا کم‌کاری‌های خود را با حضور و بیانات ایشان جبران کنیم؛ بلکه باید بیشتر در جامعه حضور مؤثر داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با تقدیر از تمامی مسئولینی که برای این انقلاب گامی برداشته‌اند، گفت: مسئولین باید بین مردم باشند و مشکلات مردم را روستا به روستا رصد کنند و حتی به این بسنده نکرده و بعد از مدتی ضمن بازخورد گیری از اقدامات انجام‌شده، ببینند که آیا خواسته‌های مردم تأمین‌شده است یا خیر؟

وی در پایان خواستار توجه و تمرکز احزاب سیاسی مختلف بر مشترکات شد و ابراز داشت: احزاب سیاسی هرکدام نماینده بخشی از مردم هستند ولی باید در مشترکاتی مانند حفظ نظام اسلامی با یکدیگر هم‌افزایی کنند؛ چراکه حفظ نظام، جایگاه رهبری و این انقلاب جزو مسئولیت‌های اصلی ماست و همه در یک کشتی نشسته‌ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.