کد خبر : 4162
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 17:41

استان قم به قطب درمان سرطان در کشور تبدیل می‌شود

استان قم به قطب درمان سرطان در کشور تبدیل می‌شود
رئيس دانشگاه علوم پزشکی قم از اجرای طرحی ۲۶ مرحله‌ای برای تبدیل استان به قطب درمان سرطان کشور خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ دکتر مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان امروز با حضور در برنامه رادیویی بی‌تعارف کارکرد‌های نظام سلامت را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اقدامات دانشگاه در خصوص بیماران سرطانی گفت: بیماری سرطان یکی از گسترده‌ترین فعالیت‌ها در حوزه پیشگیری، درمان و توان‌بخشی است؛ همکاران مشاور بنده در این حوزه با طراحی یک برنامه ۲۶ گامی که شامل بخش‌های آموزشی، درمانی و پژوهشی می‌شود در حال تلاش هستند که استان قم به‌عنوان قطب سرطان در کشور تبدیل شود.

وی افزود: هدف اصلی حوزه سلامت ترفیع رفتار نظام سلامت و حرکت به سمت سبک زندگی نظام سلامت و کاهش هزینه‌های حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه کشور ۲۰ سال است که در حال تلاش برای اجرای نظام ارجاع در تمام استان‌ها است، گفت: امضای الکترونیکی و پرونده الکترونیکی از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در این زمینه انجام‌شده است.

وی در ادامه با بیان تعریفی از سلامت خانواده و پزشکی خانواده ابراز داشت: باید در زمینه پیشگیری و بهداشت از درمان زمان بیشتری صرف شود چرا که کشور‌هایی که پزشکی خانواده را ایجاد کرده‌اند این‌گونه عمل کرده‌اند و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

دکتر مصری مطرح کرد: اگر مردم مراجعه به پزشکی خانواده داشته باشند راه هموارتری در راستای درمان خود دارند و این درخواست و مطالبه را باید از مسئولان محلی و شهری خود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه در پاسخ به سؤال تلفنی علیرضا گلچین پور فرماندار کهک در خصوص انتظار مردم پیرامون شبانه‌روزی کردن مرکز بهداشتی درمانی این شهرستان گفت: تلاش ما این است که خدمات در خور شأن این شهرستان ارائه شود.

دکتر مصری ادامه داد: در شورای سلامت استان تلاش داریم دبیرخانه سلامت استان را مستقل‌تر کنیم و اختیارات استان را در این زمینه افزایش دهیم؛ یکی از اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد این است که متخصصین داخلی زنان و زایمان را به این مراکز بفرستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.