کد خبر : 12919
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 17:05

اعضای حیاتی بدن جوان دچار مرگ مغزی در قم اهدا شد

اعضای حیاتی بدن جوان دچار مرگ مغزی در قم اهدا شد
کارشناس واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای حیاتی بدن یک جوان قمی که دچار مرگ مغزی شده‌بود، به بیماران بدحال حیات و زندگی دوباره بخشید.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ ولی‌الله صمدی روز یکشنبه درگفت‌وگویی خاطرنشان کرد: یازدهمین اهدای عضو ماندگار استان قم در سالجاری به نام محمدهادی ماشااللهی جوان ۱۶ ساله ثبت شد.

وی اظهار داشت:‌ مرحوم ماشااللهی به علت خونریزی مغزی در اثر تصادف با موتورسیکلت در بخش ICU مجتمع خیرین سلامت قم بستری بود که متاسفانه علیرغم تلاش پزشکان و کادر درمان، وی دچار مرگ مغزی شد.

وی گفت: پس از اعلام مرگ مغزی بیمار توسط کارشناسان، خانواده نوعدوست آن مرحوم به اهدا عضو رضایت دادند و سپس اعضای حیاتی وی به چندین بیمار بدحال زندگی و امید دوباره بخشید.

صمدی اظهار داشت:‌ متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش “ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ نام نویسی کنند.

وی گفت: از زمانی که مرگ مغزی بیماری اعلام می‌شود، می‌توان بیمار را با پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی حداکثر تا ۱۲ روز نگهداری کرد، ولی در این مدت ارگان‌های حیاتی زیست‌پذیری خود را از دست می‌دهند و قابلیت فعالیت و توانایی ارگان‌ها ضعیف می‌شود.

وی گفت: بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می‌تواند ارگان‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه‌ها و روده و تا ۴۸ ساعت پس از فوت نیز می‌تواند نسوج و بافت‌هایی مثل پوست، قرنیه، استخوان، تاندون و عضلات دریچه‌های قلب را اهدا کند.

صمدی گفت: از سال گذشته تاکنون اعضای حیاتی بدن ۲۸ بیمار مرگ مغزی در این استان با رضایت خانواده‌هایشان به بیماران اهدا شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.