کد خبر : 10540
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 19:35

افزایش ۳ درصدی گاز تحویلی به مراکز سی.ان.جی استان قم

افزایش ۳ درصدی گاز تحویلی به مراکز سی.ان.جی استان قم
مدیرعامل شرکت گاز استان قم از افزایش 3 درصدی گاز تحویلی به مراکز سی.ان.جی استان طی 6 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، مرتضی خوش‌لهجه با اعلام این خبر اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۹۴ میلیون و ۳۳۷ هزار مترمکعب گاز طبیعی به جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی استان تحویل داده شد که این مقدار در سال گذشته معادل ۹۱ میلیون و ۵۴۹ هزار مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۲ جایگاه عرضه سی.ان.جی در سطح استان، تصریح کرد: در حالی که نرخ بنزین برای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش با نرخ آزاد چیزی حدود ۳۰ هزار تومان برآورد می‌شود؛ این رقم برای مصرف سی.ان.جی حدود ۴ هزار تومان است که نشان می‌دهد مصرف بنزین ۷ برابر گران‌تر از سی.ان.جی است.

خوش‌لهجه همچنین به مزایای محیط زیستی استفاده از سی.ان.جی اشاره کرد و در ادامه افزود: سی.ان.جی نسبت به بنزین و سایر فراورده‌های گازی، آلاینده‌های زیست محیطی کمتری را تولید می‌کند و از آنجایی که این سوخت از گاز طبیعی تشکیل شده است؛ پس از احتراق به سرعت با هوا ترکیب می‌شود.

وی اضافه کرد: سی.ان.جی همچنین دارای احتراقی بهینه و تمیز است که این امر موجب افزایش طول عمر موتور شده و کاهش تعمیرات آن را در پی دارد.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.