کد خبر : 12471
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 12:31

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

الگوی مادران شهدا حضرت ام‌البنین (س) است

الگوی مادران شهدا حضرت ام‌البنین (س) است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خانواده حضرت ام‌البنین (س) دارای ویژگی‌های همچون شجاعت، ادب، ایثار و پایبندی به عهد بود که در حضرت عباس (ع) تجلی داشت، گفت: الگوی مادران شهدا در دفاع از اسلام، انقلاب و نظام حضرت ام‌البنین (س) است که همسر و مادر چهار شهید است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (ع) اظهار داشت: حضرت ام‌البنین (س) مادر چهار شهید و همسر شهید است که از مبلغان و حافظان شعائر دین مبین اسلام و واقعه حماسی عاشورا  نیز بودند.
وی ادامه داد: خانواده حضرت ام‌البنین (س) ویژگی‌هایی داشتند که شجاعت و دلاوری، ادب و متانت، ایثار و پایبندی به عهد از جمله آن ویژگی‌ها است که همه این ویژگی‌ها در وجود حضرت عباس (ع) تجلی داشت و همه را به‌خوبی می‌توان در کربلا دید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه از جایگاه این بانوی بزرگ بسیار گفته شده است، گفت: حضرت ام‌البنین (س) در حقیقت الگویی مناسب برای زنان است از همین رو باید گفت که زنان جامعه اسلامی با تأسی بر صفات آن حضرت در میدان حاضر شده و با بردباری و بصیرت حامیان واقعی مبانی اسلام و انقلاب بوده‌اند.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه حضرت ام‌البنین مادر چهار شهید و همسر شهید است روز وفات ایشان را به‌عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا انتخاب کرده‌اند که بسیار شایسته است.
آیت‌الله فقیهی با اشاره به ولایت‌پذیری این خاندان، عنوان کرد: حضرت ام‌البنین (س) با شناخت؛ ولی زمان خود آن رکن ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری را در حمایت از امام‌زمان خود به‌خوبی نشان داد و این ویژگی را نیز می‌توان در حضرت عباس (ع) در واقعه کربلا دید.
وی خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین (س) بعد از واقعه عاشورا هم با شجاعت و قدرت و بیان و بصیرت از کربلا سخن گفت و نگذاشت که این حادثه فراموش شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.