کد خبر : 13161
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 9:51

مدیرکل اوقاف قم:

۶ وقف به ارزش بیش از ۴۲۸ میلیارد ریال در قم ثبت شد

۶ وقف به ارزش بیش از ۴۲۸ میلیارد ریال در قم ثبت شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶ فقره وقف به ارزش ۴۲۸ میلیارد و ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در این استان به ثبت رسیده است که واقفان آن‌ها را برای امور عام‌المنفعه وقف کرده‌اند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری اظهار داشت: تعداد پنج فقره وقف از وقف‌های مذکور درآمد دار و یک فقره نیز انتفاعی است.

 وی افزود: موقوفه الله ویردی مرادی در شهرستان جعفریه قم به مساحت ۸۶۲ مترمربع کاربری مذهبی داشته و برای احداث حسینیه در روستای جعفرآباد شهرستان جعفریه قم وقف شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: خیرات و مبرات، روضه امام حسین (ع)، کمک به نیازمندان و دارو و درمان از جمله نیت‌های واقفان در وقف‌های ثبت شده امسال بوده است.

 وی گفت: کمک به فقرا و انجام روضه ائمه اطهار نیز نیت دو وقف دیگر بوده است و در موقوفه‌ای دیگر نیز واقف وقف کرده است که اجاره به طلاب داده شده یا درآمد آن هزینه طلاب شود.

 اسکندری افزود: علاوه بر تعداد وقف رسمی ثبت شده در امسال، وقف‌هایی نیز وجود دارد که در اوقاف ثبت نشده است، چون بسیاری از مردم وقف‌هایی انجام می‌دهند که از خودشان متولی در نظر می‌گیرند.

 وی بیان کرد: اگر وقفی صورت بگیرد که در اوقاف ثبت نشود ممکن است گردانندگان برای امور اداری و تغییر و تحولات آن موقوفه با مشکل مواجه شوند؛ لذا به مردم توصیه می‌شود از همان ابتدا وقف را در اداره کل اوقاف ثبت کنند و با این کار، محدودیتی برای مردم در امور موقوفه ایجاد نمی‌شود.

 وی افزود: اگر موقوفه متولی داشته باشد در کار متولی هیچ دخالتی نخواهیم داشت و دخل و تصرفی از سوی اوقاف نسبت به موقوفه ایجاد نمی‌شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: اگر وقف ثبت شود موظف به حراست از موقوفه می‌شویم و نظارت خواهیم داشت که درآمدهای موقوفه در نیت واقف هزینه شود.

 وی ادامه داد: یکی از کارهای پرحجم در طول سال اجرای نیت واقفان است و هر موقوفه‌ای باتوجه‌به وقف‌نامه و هر آن چه واقف نیت کرده باشد در همان جهت هزینه خواهد شد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.