کد خبر : 10160
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 9:59

مشکل کمبود رادیولوژیست زن درقم حل می‌شود

مشکل کمبود رادیولوژیست زن درقم حل می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پیرو درخواست مردم و دستور ریاست محترم جمهوری و همچنین مقام عالی وزارت بهداشت، دانشگاه حل مشکل کمبود متخصصان سونولوژیست خانم در استان را در دستور خود قرار داده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در گفت‌وگویی موضوع کمبود متخصصان سونولوژیست خانم در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیرو درخواست مردم و دستور ریاست محترم جمهوری و همچنین مقام عالی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی قم توانست یک نفر متخصص خانم را در این زمینه جذب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین با فارغ‌التحصیل شدن نیروهای ضریب k و تخصصی سونوگرافی تا یک ماه آینده، وزارت خانه قول داده تا پنج نفر از نیروهای متخصص خانم در این زمینه را به دانشگاه علوم پزشکی قم بفرستد.

وی خاطرنشان کرد: انجام این مهم به ما کمک می‌کند برنامه‌ریزی‌های مناسب و بهتری برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای خانم‌ها در مراکز درمانی دولتی در سطح استان داشته باشیم.

مصری مطرح کرد: همچنین در ادامه با موافقت وزارت بهداشت دوره‌های کوتاه‌مدت حرفه‌ای برای متخصصان داخلی طب اورژانس و همکاران پزشک خانم و آقا و همچنین سایر تخصص‌های مورد نیاز در نظر گرفته می‌شود و آن‌ها بعد از گذراندن این دوره‌ها، برحسب نیازی  که بیماران دارند بر بالین آن‌ها حاضرشده و از  توانمندی‌شان در مراکز درمانی استان استفاده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان تعداد متخصصین رادیولوژیست آقا و خانم در دانشگاه را در حال حاضر ۶ نفر عنوان کرد و گفت: سه نفر از این متخصصین آقا و سه نفر نیز متخصص رادیولوژی خانم هستند که مقرر گردیده اضافه شدن دستیاری رادیولوژی در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.