کد خبر : 8479
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1402 - 16:55

جانشین ستاد اربعین استان:

موکب‌های تخصصی قم در عراق برپا شد

موکب‌های تخصصی قم در عراق برپا شد
جانشین ستاد اربعین قم گفت: مواکب و گروه‌های «خدمت‌رسانی تخصصی» قم در کشور عراق، کرمانشاه و مرز مهران به صورت تخصصی در زمینه‌های پزشکی و سلامت، تبلیغی و فرهنگی، نظافت و پاکیزگی، هنر و رسانه وغیره به زائران خدمت می‌کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قم،ابوالقاسم مقیمی در همایش «پاکیزگی به عشق امام حسین علیه‌السلام»، اضافه کرد : اربعین امسال با توجه به گرمای هوا، مراقبت‌ها و حمایت‌های ویژه‌ای را برای زائران می‌طلبد که در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند و توصیه می‌کنیم که مردم نیز مسائل بهداشتی و سلامت را رعایت کنند و از شیوه‌نامه‌های توصیه شده دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از گرمازدگی، استفاده کنند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با اشاره به اینکه ۲۳۰ موکب از استان قم در جریان اربعین حسینی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: اعزام موکب‌داران قمی برای استقرار و آماده‌سازی مواکب خدمت‌رسانی در حال انجام و امسال تسهیلات مناسبی برای تردد و انتقال لوازم و تجهیزات مواکب به کشور عراق صورت گرفته است.

جانشین ستاد اربعین استان قم بیان کرد: اداره گذرنامه استان قم با توجه به اینکه تعداد زیادی از هم‌استانی‌های عزیز قمی برای تمدید و دریافت گذرنامه اقدام کرده‌اند، تمهیدات لازم و مناسبی را برای افزایش ظرفیت ثبت‌نام و سرعت بخشی به صدور گذرنامه‌ها انجام داده است.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح دارای اهمیت ویژه و ضرورت برای همه کسانی است که می‌خواهند در همایش بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند؛ ارائه خدماتی از قبیل تهیه بلیط، دریافت گذرنامه زیارتی اربعین، اختصاص ارز زیارتی، خدمات تأمینی و بیمه‌ای و… مشروط به ثبت‌نام زائران و متقاضیان در سامانه سماح است.

مقیمی ادامه داد: در زمینه تامین اتوبوس و وسیله نقلیه برای اعزام زائران به مرزها، برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و هم استانی های عزیز برای تهیه بلیط بایستی به صورت حضوری به پایان مرکزی قم مراجعه کنند.

وی گفت: میزبانی استان قم از اتباع و زائرانی که از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند و هم‌وطنان عزیز که از مسیر قم به زیارت اربعین مشرف می‌شوند، آغاز شده و زائران می‌توانند در مسجد مقدس جمکران و قرارگاه مردمی اربعین خدمات اسکان، پذیرایی، سلامت و درمان، فرهنگی وغیره را دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.