کد خبر : 6396
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 0:05

دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان قم:

اولویت در فرآیند ثبت نام؛ انتخاب مدرسه در محدوده سکونت دانش آموزان است

اولویت در فرآیند ثبت نام؛ انتخاب مدرسه در محدوده سکونت دانش آموزان است
دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان قم، گفت: اولویت در فرآیند ثبت نام، انتخاب مدارس در محدوده سکونت دانش آموزان است؛ اولیاء نسبت به ثبت نام دانش آموزان در نزدیکترین محل زندگی خود اقدام نمایند و هیچ گونه دغدغه ای نسبت به کیفیت آموزش نداشته باشند .
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمدرضا اسلامی نسب   عنوان کرد: حدود ۹۰ درصد ثبت نام دانش آموزان مقطع اول ابتدایی انجام شده است؛ همچنین ثبت نام پایه اول متوسطه دوم (پایه دهم) به دلیل لزوم آماده شدن هدایت تحصیلی طی دو روز اخیر آغاز شده و روند ثبت نام‌ها ادامه خواهد داشت.

اسلامی نسب با اشاره به اینکه نیاز به حضور در مدارس برای ثبت نام در پایه‌های میانی نداریم، ادامه داد: برای ثبت نام میان پایه‌ها اگر اولیاء تصمیم به جابه جایی فرزندانشان ندارند اصلا نیاز به حضور و ارتباط با مدرسه نیست؛ روند ثبت نام در پایه‌های ورودی هر مقطع (اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه) به صورت حضوری انجام می‌شود.

دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان قم، افزود: از زمان شروع ثبت نام‌ها با تشکیل تیم‌های مختلف نظارتی در مرکز استان، شهرستان‌های کهک، جعفرآباد و بخش خلجستان فرآیند ثبت‌ نام دانش‌ آموزان به صورت مستمر نظارت و رصد می‌شود و روند بازدید از مدارس توسط تیم‌های نظارتی در نواحی مختلف در روزهای دوشنبه و چهارشنبه تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد مشکل فضای آموزشی وجود ندارد و روند ثبت نام‌ها در حال انجام است، اظهار کرد: این در حالی است که عمده مشکل ما در شهر قم کمبود مدارس نسبت به تعداد دانش آموزان است.

اسلامی نسب ادامه داد: مدارس در موقع ثبت‌نام دانش‌ آموز، فقط حق دریافت مبلغ کتاب و بیمه را دارند و دریافت وجوه تحت هر عنوان دیگری در زمان ثبت نام ممنوع است.

دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان قم، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته جمعیت دانش آموزی ۳۰۰ هزار نفر بوده است و پیش بینی می شود جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی جدید به ۳۱۰ هزار نفر برسد.

اسلامی نسب تاکید کرد: اولویت در فرآیند ثبت نام، انتخاب مدارس در محدوده سکونت دانش آموزان است؛ اما اگر دانش آموزی متقاضی ثبت نام در مدرسه‌ای خارج از محدود سکونت باشد می تواند در ستادهای فرعی ثبت نام درخواست دهد و پس از بررسی و در صورت ظرفیت مدارس ثبت نام این دانش آموزان انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی والدین برای ثبت نام در تعدادی از مدارس به دلیل حضور معلمین باسابقه و کادر فعال اصرار دارند، تصریح کرد: اولیاء نسبت به ثبت نام دانش آموزان در نزدیکترین محل زندگی خود اقدام نمایند و هیچ گونه دغدغه ای نسبت به کیفیت آموزش نداشته باشند چرا که از تمامی ظرفیت ها برای ایجاد توازن و فرصت برابر آموزش برای سال تحصیلی جدید استفاده گردیده است.

اسلامی نسب ادامه داد: در راستای عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی این مسئله رصد می شود به همین جهت امسال در دو ناحیه به صورت کامل نیروی انسانی بر اساس امتیاز بندی ساماندهی می‌شود؛ همچنین امسال معلمان مدارس خاص مثل تیزهوشان، نمونه دولتی و ماندگار باید حتما ۱۲ ساعت موظفی در مدارس عادی تدریس کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان قم، اضافه کرد: اولیا و دانش آموزان در صورت داشتن هرگونه نقد یا شکایت در فرآیند و چگونگی ثبت نام می توانند آن را از طریق کد QR که در مدارس نصب شده و یا از طریق سامانه shekayat.medu.ir ثبت کرده و یا به کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات مراجعه کنند.

اسلامی نسب در پایان یادآور شد: از خانواده‌ها تقاضا داریم هر چه سریع‌تر برای ثبت نام دانش آموزان اقدام کنند تا ساماندهی معلمان برای مدارس بدون مشکل انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.