کد خبر : 13180
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 18:01

آیت‌الله سعیدی:

باید برای پای‌کار آوردن مردم در ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ ازمنکر تدبیر شود

باید برای پای‌کار آوردن مردم در ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ ازمنکر تدبیر شود
امام‌جمعه قم تدبیر و هم‌اندیشی برای پای‌کار آوردن مردم را مهم‌ترین وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانست و گفت: اگر مردم پای‌کار نیایند و توجیه نشوند حتی اگر بهترین فرد هم در مصدر امور باشد کار‌ها پیش نمی‌رود و از دشمن ضربه خواهیم خورد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان برخی از گمراهی‌ها و کج‌روی‌ها را به‌خاطر نشناختن سیره اهل‌بیت در امر به معروف و نهی‌ازمنکر دانست و گفت: ما نباید اهل‌بیت (ع) را با معیار‌های خودمان بسنجیم؛ بلکه باید با معیار‌های قرآن بسنجیم و مطیع امام باشیم؛ بنابراین باید در جایی که اهل‌بیت (ع) قیام کردند ما هم اهل قیام باشیم و در جایی که سکوت کردند و یا اقدامات فرهنگی انجام دادند ما نیز به همان صورت عمل کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امر به معروف و نهی ازمنکر باید طبق ضوابط اهل‌بیت (ع) باشد، افزود: یکی از کار‌های اساسی و اصولی ما این است که بسنجیم زمان ما همسان و مطابق با شرایط کدام امام است تا مطابق با سیره آن امام رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه ما امروز تمکن و قدرت داریم و حکمرانی اسلامی وجود دارد گفت: دستور صریح قرآن است که افرادی که به آنها تمکن و قدرت داده‌ایم وظیفه دارند امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنند و نماز را اقامه کنند و زکات بپردازند.

امام جمعه قم تدبیر و هم‌اندیشی برای پای‌کار آوردن مردم را مهم‌ترین وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانست و گفت: اگر مردم پای‌کار نیایند و توجیه نشوند حتی اگر بهترین فرد هم در مصدر امور باشد کار‌ها پیش نمی‌رود و از دشمن ضربه خواهیم خورد.

آیت‌الله سعیدی بسیاری از اختلال‌ها را به‌خاطر بی‌معرفتی نسبت به سیره اهل‌بیت و اقتضای زمان دانست و افزود: من از همه کسانی که در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر چه برخورد‌های سلبی و چه برخورد‌های ایجابی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم؛ زیرا در مواردی اگر برخورد‌های سلبی نباشد برخورد‌های ایجابی جواب نمی‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.