کد خبر : 9090
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 20:13

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

بخش مهمی از واردات قم برای تامین ماشین آلات مورد استفاده در صنایع است

بخش مهمی از واردات قم برای تامین ماشین آلات مورد استفاده در صنایع است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بخش مهم و قابل توجهی از واردات قم در راستای تامین ماشین‌آلات و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی و تولیدی استان است که در حال حاضر نمونه مشابه داخلی ندارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ اکبر ابدالی  بیان داشت: با توجه به این رویکرد، حجم قابل توجهی از واردات انجام شده به قم در راستای کمک به بهبود عملکرد واحدهای صنعتی استان و در نهایت ارتقا سطح تولید و اشتغال در این بخش مهم اقتصادی است.

وی افزود: نوسازی تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در واحدهای تولیدی استان همواره یکی از اولویت‌های مهم سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم است و در همین راستا از بهره‌برداران واحدها که برای جایگزینی ماشین آلات خود اقدام کنند، حمایت می‌شود.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

وی در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش تجارت استان طی سالجاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه تعداد ۱۴ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و تعداد ۱۳ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر شده‌است و در مجموع تعداد کارت های بازرگانی استان ۹۷۰ فقره است.

ابدالی بیان داشت: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان در این مدت به ارزش ۱۱۲ میلیون دلار و وزن ۱۰۷ هزار تُن و عمده کالاهای صادراتی نیز به ترتیب ارزش صادرات شامل کالاهایی همچون مواد پلاستیکی، محصولات لبنی، کفش و صندل، سیم مفتول آهن، الیاف پلی استر، سوخت‌ها و روغن های معدنی، سیم مفتول مس، محصولات شیمیایی، ماشین الات مکانیکی بوده‌است، همچنین عراق، پاکستان، امارات، افغانستان، ترکیه، روسیه، ازبکستان، سوریه، ارمنستان و قطر عمده کشورهای هدف صادراتی قم را تشکیل دادند.

وی در مورد واردات استان نیز ادامه داد: ارزش واردات قم نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه ۱۹۰ میلیون دلار و به وزن ۳۵ هزار تُن و مهمترین کالاهای وارداتی استان شامل مواردی همچون ماشین‌ آلات و وسایل مکانیکی، قطعات منفصله ماشین آلات، الیاف سنتتیک، مواد پلاستیکی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، محصولات شیمیایی آلی، تسمه انتقال نیرو، وسایل نقلیه حمل و نقل زمینی و اجزا و قطعات مرتبط با آن بوده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.