کد خبر : 6633
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 18:11

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور:

یکهزار شهید دانشجو معلم در کشور شناسایی شد

یکهزار شهید دانشجو معلم در کشور شناسایی شد
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به شناسایی یکهزار شهید دانشجو معلم گفت: ۳۰۰ شهید دانشجو معلم دیگر نیز در حال تعیین تکلیف نهایی است، هر کدام‌ از آن بزرگواران می‌توانند منشایی برای کار فرهنگی باشند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛سعید غیاثی ندوشن روز دوشنبه در نشست خادمان کنگره ملی شهیدان دانشجو معلم کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی‌(عج) قم اظهار داشت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بهترین کار جهادی است، دانشگاه فرهنگیان به‌واسطه داشتن رویکرد فرهنگی و تربیتی، عرصه ایثار و شهادت به عنوان ستون و بنای جدی آن می‌باشد.

وی همچنین افزود: فقط یک مقوله دانشجو معلمان ما کسب دانش است، وجه ممیز این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها، جنبه معرفتی و تربیتی است، که باید در سراسر دانشگاه حاکم باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه تاکید کرد: ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برای دانشجو معلمان به خوبی تبیین شود، آنان باید باورمند و مدافع این ارزش‌ها باشند، و قدرت تحلیل و توان پاسخگویی پیدا کنند.

غیاثی اظهار کرد: تحقق این امر نیازمند یک کار عمیق فکری و بنیادین است.

وی با بیان اینکه پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن شهیدان و توجه به مرام این بزرگان اهمیت بسیار زیادی دارد خاطرنشان کرد: شهیدان افراد آزاد مردی بوده‌اند، چرا که در برابر جور و ستم ایستادند و شهید شدند، انسان‌هایی مسئولیت پذیری بودند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین شناسایی یکهزار شهید دانشجو معلم در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: ۳۰۰ شهید دانشجو معلم دیگر نیز در حال تعیین تکلیف نهایی است، هر کدام‌ از این شهیدان می‌توانند منشایی برای کار فرهنگی باشند.

وی ادامه داد: توصیف وصیت‌نامه شهیدان، ترسیم خلق و خوی آنان، همچنین حضور خانواده‌های شهیدان در پردیس و مراکز فرهنگیان برای شرح ویژگی‌های اخلاقی شهدا ضروری است، و به هیچ وجه نباید در این زمینه کم کاری صورت گیرد.

این مسئول فرهنگی همچنین با تاکید بر بسترسازی فرهنگی برای نمادسازی از شهیدان تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا دانشجو معلمان در آیین‌های بزرگداشت شهیدان که مدام در شهرها و استان‌ها برگزار می‌شود حضور پیدا کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین با تاکید بر اهمیت برگزاری کنگره ملی شهیدان دانشجو معلم یادآور شد: باید از خروجی این کنگره یک خوانش تربیتی از نظر وصیت‌نامه و ویژگی‌های اخلاقی‌ شهیدان و شهیدانی که کار خاصی انجام دادند داشته باشیم.

غیاثی در ادامه افزود: درس‌نامه‌ای برای این موضوع تدوین، و جز سرفصل‌های درسی شود، و مدرسان آن نیز باید ویژگی‌های خاص تربیتی معرفتی داشته باشند، این حوزه را درک کرده، و خودشان نیز از یادگاران دفاع مقدس باشند.

وی گفت: ما به شهیدان و راهی که رفتند و ایثاری که داشتند، تکلیف داریم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از الزام‌ها و تکلیف امروز همه ارکان دانشگاه فرهنگیان اعم از استاد و دانشجو معلم است.

وی در بخشی سخنان با بیان اینکه نظام‌نامه جامع فرهنگیان جز مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است گفت: این نظام‌نامه در حال تصویب نهایی است و از سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ برای همه ورودی‌های این دانشگاه الزامی است.

یکهزار شهید دانشجو معلم در کشور شناسایی شد

کارهای فرهنگی تا رسیدن به هدف پیگیری شود

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان نیز طی سخنانی گفت: موفق‌ترین افراد و جریان‌ها آنانی هستند که کار فرهنگی را با استمرار و ثبات قدم تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنند.

سجاد صدیقی همچنین اضافه کرد: کنگره ملی شهیدان دانشجو معلم برغم برآوردهای صورت گرفته، بیش از انتظار مورد استقبال قرار گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور کیفیت بخشی منابع انسانی با ذکر این نکته که همگان هم وامدار شهیدان و هم نیازمند آنها هستیم گفت: یکی از جدی‌ترین مولفه‌های هویت‌ساز اجتماعی کشور، اُسوه‌ها هستند.

وی اظهار کرد: وقتی سردار سلیمانی به شهادت رسید، مهمترین مساله الگو و اسوه بودن این شهید بود، بسیاری افراد باور به انقلاب و کشور نداشتند، اما پروفایل‌های تلفن‌های همراه آنها همه تصویری از سردار سلیمانی شد.

صدیقی بیان داشت: به هر میزان که اسوه‌ها را به جامعه معرفی کنیم، هویت ملی و اسلامی نیز بیش از پیش تقویت می‌شود.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان و موضوع تربیت معلم باید با الگوهای آن که همان شهیدان دانشجو معلم هستند به جامعه معرفی شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان دارد گفت: اگر از ابتدا ماهیت تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان را به قله‌های پرافتخار وصل می‌کردیم، هیچ‌کس نمی‌توانست درباره بودن یا نبودن این دانشگاه صحبت کند، چون به عقبه‌ای متصل بودیم که امتداد در حرکت پرشور انقلاب اسلامی دارد.

وی بیان کرد: امروز وامدار شهیدان هستیم چون مسیر پرافتخار انقلاب و این حضور و تنفس کردن در حیات حکومت الهی به برکت خون شهدا است.

مشاور وزیر بیان کرد: برای حرکت اجتماعی و هویت‌سازی به شهیدان نیاز داریم، حتی خانه و کاشانه خودمان که دانشگاه فرهنگیان است را باید از این بزرگوران الهام بگیریم.

یکهزار شهید دانشجو معلم در کشور شناسایی شد

نشست خادمان و دست‌اندرکاران کنگره ملی شهیدان دانشجو معلم کشور با حضور جمعی از دانشجو معلمان دانشگاه‌های فرهنگیان استان‌های مختلف در قم برگزار شد.

در پایان این نشست چهار اثر مرتبط با این کنگره از جمله سایت کنگره ملی شهیدان دانشجو معلم، کتاب کنگره تراز، نماهنگ کتاب زمان و سرود چشم امید رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.