کد خبر : 2050
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 - 12:39

مدیرکل اداره پست استان قم:

۲۰درصد سهم ترافیک پست برای خریدهای اینترنتی است

۲۰درصد سهم ترافیک پست برای خریدهای اینترنتی است
مدیرکل اداره پست استان قم با اشاره به افزایش ۱۷درصدی خریدهای اینترنتی و ۴۱درصدی ترافیک پست در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، گفت: ۲۰درصد سهم ترافیک پست برای خریدهای اینترنتی است.
به این خبر امتیاز دهید

ابوالفضل باقری منش در حاشیه بازدید از دفتر پایگاه خبری قم فردا به مناسبت دهه فجر با اشاره به اینکه در سال‌های قبل تحول خوبی در پست اتفاق افتاده است، گفت: پست قدمت بسیار طولانی دارد و مردم پست را با نامه‌رسانی می‌شناسند.  تحولات فناوری و دیجیتال اثر خود را بر روی پست گذاشته  و پست هم در این عرصه وارد شده است.
وی ادامه داد: امروز نوع ارسال مرسولات با گذشته فرق کرده است. گذشته نوع مرسولات پاکت‌نامه و توزیع قبوض بود؛ اما در دهه اخیر این مرسولات متفاوت شده است.
پست در ابعاد مهم فرهنگی و اجتماعی نقش دارد


مدیرکل اداره پست استان قم با اشاره به نقش پست در ابعاد مختلف، گفت: نقش پست در دنیا در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پررنگ بوده است، حتی پست می‌تواند در محیط‌زیست هم تأثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: پست قم با ارسال کتاب‌های حوزه علمیه به نقاط مختلف دنیا در اشاعه فرهنگ اسلامی تأثیرگذار است. نقش پست در دولت‌ها و مردم همیشه مؤثر بوده است.
باقری منش با اشاره به اینکه تحول اساسی زمانی در پست رخ داد که کرونا شیوع پیدا کرد، عنوان کرد: البته رویکرد و ذائقه مردم هم تغییر کرده است. زمانی که به دلیل کرونا مسیرهای دسترسی بسته بود پست جابه‌جایی مرسولات را انجام می‌داد و در این زمینه نقش‌آفرینی می‌کرد. حتی در آن زمان حجم ترافیک پست به دلیل خریدهای اینترنتی چندبرابر هم شد.
پست در زمان کرونا بسیار مظلوم واقع شد
وی افزود: اداره پست مانند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تمام ایام حتی شیوع کرونا درحال‌خدمت رسانی به مردم بود. در آن زمان پست مظلوم واقع شد و حتی بسیاری از کارمندان دچار بیماری کرونا شدند.
مدیرکل اداره پست استان قم با اشاره به اینکه با پیشرفت فناوری و تغییر رویکرد مردم، حجم ترافیک پست هم‌افزایش پیدا کرده است، گفت: از سال ۹۸ که کرونا شروع شد روزبه‌روز حجم ترافیک پست هم‌افزایشی شد و مرسولات از سوی نامه به بسته‌های کوچک و بزرگ تغییر کرد.
۲۰درصد سهم ترافیک پست برای خریدهای اینترنتی است/قرارداد با ۱۳۰ شرکت دیجیتالی
وی اضافه کرد: اداره پست با ۱۳۰ شرکت دیجیتالی در استان قرارداد امضا کرده است. ۲۰ درصد سهم ترافیک پست استان برای خریدهای اینترنتی است.
باقری منش با اشاره به اینکه صادرات پستی استان ۲۰درصد از واردات بیشتر است، ابراز داشت: خریدهای اینترنتی که از استان می‌شود باعث شده صادرات پستی استان ۲۰ درصد از واردات پستی بیشتر باشد. این نشان می‌دهد که کسب‌وکارها در استان فعال است.
افزایش ۱۷درصدی خریدهای اینترنتی و ۴۱درصدی ترافیک پست نسبت به ۱۰ماهه سال گذشته


وی تأکید کرد: در ۱۰ماهه امسال ۳۱۴۹۲۵ فقره صادرات پستی از قم صورت‌گرفته است همچنین بیش از ۲۵۰ هزار فقره واردات پستی داشته‌ایم؛ در ۱۰ماهه امسال خریدهای اینترنتی ۱۷ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است. همین مسئله باعث شده است ترافیک پست استان نسبت به ۱۰ ماه مشابه سال قبل ۴۱ درصد رشد پیدا کند.
مدیرکل اداره پست استان قم با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌ها از صفر تا ۱۰۰ در پست تحت نظارت سیستم‌ها است، گفت: تمام مرسولات پستی بیمه می‌شوند تا در صورت بروز مشکل و یا آسیب و یا ارسال دیرهنگام مرسوله غرامت آن پرداخت شود.
وی ادامه داد: از ۱۰۰ درصد ترافیک موجود در صادرات محصولات پستی ۷۰ تا ۷۵ درصد توسط بخش‌های خصوصی مجموعه پست مدیریت می‌شود. در حال حاضر ۹۰ شرکت خصوصی در استان در حال فعالیت هستند.
باقری منش با اشاره به میزان رضایتمندی مردم از پست، عنوان کرد: آیتم‌های اعلام رضایتمندی بسیار گسترده است اما مردم طبق اسناد، بیش از ۹۰ درصد از مجموعه پست رضایت دارند و اگر جایی هم نقصی وجود داشته باشد در تلاش هستیم آن را رفع کنیم.
وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی، حراستی، امنیتی و کیفیتی فراوانی برای عوامل پست در نظر گرفته شده است و هر کارمند در سال باید ۶۰ ساعت دوره آموزشی را بگذراند.
مدیرکل اداره پست استان قم با اشاره به آماری از نمایشگاه کتاب، گفت:  در بهمن سال ۱۴۰۰ که نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی برگزار شد ۱۰۵ هزار مرسوله پستی از قم که همه کتاب بود ارسال شد. همچنین در نمایشگاه کتاب اردیبهشت‌ماه امسال که به‌صورت مجازی و حضوری بود ۹۵ هزار مرسوله پستی که همه کتاب بود ارسال شد.

حیدری
انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.