کد خبر : 5353
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 خرداد 1402 - 12:36

معاون راهداری قم:

تصادفات در محور جنت آباد قم بیشتر به دلیل عدم رعایت قوانین رانندگی است

تصادفات در محور جنت آباد قم بیشتر به دلیل عدم رعایت قوانین رانندگی است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت:‌ برای افزایش ایمنی تردد خودروها در محور جنت آباد قم، برخی اقدام‌های لازم انجام شده و بیشتر تصادفات در این محور به خاطر عدم رعایت قوانین رانندگی است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ عباس شکوری   بیان داشت: در محور جنت آباد که طول آن ۱۶ کیلومتر و عرض آن هشت متر است، برای ایمنی محور اقدام‌هایی همچون نصب چراغ چشمک‌زن،‌ خط کشی میانی، اجرای شیار عرضی، تکمیل تابلو علائم و لکه‌گیری آسفالت صورت گرفته و محدوده تیرهای برق روشنایی محور نیز ایمن سازی شده‌است.

وی افزود:‌ تصادف‌هایی که در این محور رخ می‌دهد بیشتر در سبقت و با سرعت غیر مجاز، بدون رعایت حق تقدم در محدوده‌هایی که دید کافی ندارد، رخ می‌دهد، یک مشکل دیگری که این محور دارد، تردد خوردوهای شوتی(قاچاق‌بر)‌ در آن است، این خودروها برای این که از پلیس راه محورهای همجوار عبور نکنند از محور جنت آباد تردد می‌کنند و چون این خودروها با سرعت غیر مجاز و بدون رعایت قوانین رانندگی می‌کنند،‌ موجب افزایش احتمال وقوع تصادف در این محور شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات محور جنت آباد، وجود کاربری‌های متعدد کنار جاده همچون زمین‌های زراعی و دامدارای‌هاست که باعث شده عبور عرضی ماشین‌آلات کشاورزی و عابران پیاده در این محور زیاد باشد و همین نکته نیز در وقوع تصادفات تاثیر گذار است.

شکوری گفت: ما بر اساس وظیفه‌ای که برعهده داریم برای ایمن‌سازی محورها از جمله محور جنت آباد اقدام‌های لازم را انجام می‌دهیم چرا که اعتقاد داریم راه باید بخشنده باشد یعنی حتی اگر راننده دچار خطایی شد، محور به نحوی ایمن باشد که تا حد امکان این اشتباه موجب وقوع حادثه نشود.

وی ادامه داد: تلاش برای کاهش تصادفات تنها محدود به راهداری نیست بلکه سازمان‌ها و دستگاه‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف باید در این خصوص به میدان بیایند، چرا که در وقوع تصادفات عوامل متعددی حتی از نظر فرهنگی و اقتصادی دخالت دارد و این مساله موجب می‌شود تا اقدام‌های موثر برای کاهش تصادفات موضوعی چند وجهی باشد.

جنت‌آباد، روستایی است در بخش مرکزی شهرستان قم در استان قم ایران. جنت‌آباد در ۱۷ کیلومتری جاده قم – کاشان قرار دارد.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.