کد خبر : 6223
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 8:44

عضو جامعه مدرسین:

جامعه امروز از خصوصیت فروبردن خشم امام کاظم (ع) الگو بگیرد

جامعه امروز از خصوصیت فروبردن خشم امام کاظم (ع) الگو بگیرد
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه مهم‌ترین خصلت و خصوصیت این امام همام، کظم غیظ و بخشش است، گفت: جامعه امروز از خصوصیت بخشش، عفو و عصبانی نشدن امام کاظم (ع) الگو بگیرند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  آیت‌الله محسن فقیهی ضمن تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) با اشاره به مهم‌ترین لقب این امام، اظهار داشت: مهم‌ترین خصلت و خصوصیت این امام همام کظم غیظ، بخشش و عفو و مهربانی و عصبانی نشدن است.
وی ادامه داد: امروز جامعه با بهره‌گیری از این صفت باید اهل بخشش و فرو برنده خشم باشد؛ در برخی از موارد بسیار کوچک و ناچیز که می‌توان به‌راحتی گذشت کرد؛ اما خشم شدیدی به فرد دست می‌دهد که باید این خصوصیت امام کاظم در مؤمنین بیشتر شود.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه دعا از دیگر خصوصیات این امام است، گفت: دعا و توسل مسئله‌ای مهم از دید اهل‌بیت (ع) است که نباید از موضوع غافل شویم.
وی اضافه کرد: در دوران زندگی بابرکت این امام معصوم،  فرقه‌های مختلف مانند خوارج، معتزله، مرجئه و…  در جامعه پدید آمد که در زمینه عقاید و ترویج دیدگاه‌های خود در حال فعالیت بودند.
آیت‌الله فقیهی بیان کرد: امام موسی کاظم (ع) در تبیین بینش صحیح از میان عقاید و بینش‌های نادرست و با پاسخ‌های مستحکم و مستدل خویش در برابر پرسش‌های متعدد، شیعیان را از انحراف و کجی در آن زمان حفظ نمود.
وی خاطرنشان کرد: امام کاظم علیه‌السلام فرمود: از ویژگی‌های امام و حجت خدا آن است که از هر چیزی پرسیده شود، پاسخ گوید و به هر زبانی یارای سخن‌گفتن داشته باشد و حضرت خود نیز این گونه بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.