کد خبر : 10538
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 17:35

مدیرعامل آبفای قم:‌

جریان آب در شبکه روستاهای استان قم پایدار می‌شود

جریان آب در شبکه روستاهای استان قم پایدار می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم از اقدامات گسترده درسطح روستاهای استان به منظور پایداری آب درشبکه، خبر داد وگفت: حفر چاه، اصلاح و توسعه شبکه و خطوط انتقال و احداث مخزن ذخیره از جمله این اقدامات است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حسن بختیاری در گفت وگویی از حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق در قمرود خبر داد و یادآور شد: این حلقه چاه به عمق ۱۶۲ متر به منظور تأمین آب مجتمع قمرود با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال طی چهار ماه اخیر حفر شده و که منجر به پایداری آب را در روستاهای منتفع از این مجتمع می‌شود.

مجتمع قمرود با هدف تأمین آب باکیفیت برای ۱۴ روستای دهستان قمرود سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی گفت: یک حلقه چاه دستی نیز در روستای وشاره با اعتبار بیش از سه میلیارد ریال حفر شده‌است که مشکل تأمین آب این روستا را برطرف می‌کند.

بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم همچنین از توسعه شبکه آبرسانی به چهار روستای طایقان، خدیجه خاتون، جنداب و قلعه چم با اعتبار ۲۲ میلیارد طی شش ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: خط انتقال آب مجتمع قمرود نیز با اعتبار ۴۴ میلیارد ریال به منظور کاهش هدر رفت آب و پایداری خط انتقال آبرسانی به روستاهای این دهستان طی ماه اصلاح و بازسازی شد.

وی در ادامه با اشاره به اصلاح خطوط انتقال روستاهای قشلاق البرز، وشاره، جوزه و بخشی از خط انتقال روستای دولت‌آباد و اصلاح شبکه روستاهای لنگرود، قشلاق و کاسوا خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با اعتبار۴۲ میلیارد ریال دراین مدت آغاز شده که برخی از آن‌ها به پایان رسیده است و برخی دیگر نیز در مراحل پایانی کار قرار دارند.

بختیاری همچنین از لایروبی، کف شکنی و میله زنی قنات روستای یکه باغ و گیو، حفاری، بهسازی کول گذاری قنات حاج ابراهیم روستای صرم به منظور تأمین آب این روستاها با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال خبر داد.

وی احداث شبکه توزیع روستاهای قاهان و حیدرآباد، توسعه شبکه توزیع شهر دستجرد و احداث مخزن بتنی روستای رستگان در مجموع با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های در دست اجرا آبفای استان برشمرد.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در شرایط عادی و ۵۰ هزار نفر در فصول خاص، به مرکزیت شهر دستجرد یکی از بخش‌های قم است که با مرکز استان حدود ۷۵ کیلومتر فاصله دارد. این بخش دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان و ۵۲ روستا است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.