کد خبر : 5927
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 18:10

جزییات نرخ سرویس مدارس شهر قم اعلام شد

جزییات نرخ سرویس مدارس شهر قم اعلام شد
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی پیش‌رو نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است به عنوان نمونه نرخ خودروهای پراید و تیبا با 4 سرنشین در سال گذشته برای هر نفر ماهیانه 478 هزار تومان بوده است که این مبلغ به 559 هزار تومان افزایش خواهد یافت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حسن طلائی  با اشاره به نرخ پیشنهادی کرایه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، گفت: تعرفه‌ نرخ کرایه سرویس‌های مدارس بر مبنای چند متغیر تعیین می‌شود، این متغیرها به مؤلفه‌هایی همچون مسافت منزل تا مدرسه، نوع وسیله نقلیه‌ای که برای سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرد و تعداد سرنشینان سرویس‌ها، بالا رفتن قیمت و هزینه های جاری خودرو نسبت به سال گذشته اثرگذار است.

وی ادامه داد: با جمع بندی همه موارد مطروحه، نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی پیش رو با کاهش ۳۸ درصدی نرخ پیشنهادی اولیه، نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: در خودروهای پراید و تیبا با ۴ سرنشین دانش آموز در سال گذشته، مبلغ پرداختی هر نفر با پنج شنبه تعطیل، ماهیانه ۴۷۸ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است که این مبلغ به  ۵۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در سال جدید تحصیلی افزایش پیدا خواهد کرد.

طلائی ادامه داد: در خصوص خودروهای سمند، پژو و خوردورهای مشابه با ۴ سرنشین دانش آموز، مبلغ پرداختی در سال گذشته برای هر نفر با پنج شنبه تعطیل، ماهیانه ۵۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است که این مبلغ به ۶۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سال جدید تحصیلی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص خودروهای ون نیز، بیان کرد:  میزان پرداختی هر نفر با پنج شنبه تعطیل ماهیانه ۳۱۸ هزار و ۱۵۰ تومان بوده است که این مبلغ به ۳۷۰ هزار و ۳۵۰ تومان در سال جدید تحصیلی افزایش پیدا خواهد کرد.

طلائی با اشاره به دغدغه های خانواده ها و اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص امنیت سرویس های مدارس، گفت: گاهی مشاهده می‌شود در سرویس های آزادبر تعداد ۵ تا ۶ دانش آموز در خودروی سواری حضور دارند، که از نظر ایمنی، امکان بروز حوادث ناگوار برای این عزیزان وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.