کد خبر : 3703
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 8:35

حجم آب سد ۱۵ خرداد ۳۵ میلیون مترمکعب کاهش‌یافته است

حجم آب سد ۱۵ خرداد ۳۵ میلیون مترمکعب کاهش‌یافته است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم، عنوان کرد: طبق آخرین پایش‌های انجام‌گرفته در فروردین‌ماه سال جاری حجم مخزن سد ۱۵ خرداد ۴۷ میلیون مترمکعب است درحالی‌که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۸۲ میلیون مترمکعب بوده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ دکتر محمد احمدی جبلی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم عنوان کرد: طبق آخرین پایش‌های انجام‌گرفته در فروردین‌ماه سال جاری حجم مخزن سد ۱۵ خرداد ۴۷ میلیون مترمکعب است درحالی‌که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۸۲ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم در ادامه اظهار کرد: روند کاهشی حجم مخزن سد ۱۵ خرداد بار دیگر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب را به‌خوبی نمایان می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه سد کوچری و سد ۱۵ خرداد از مهم‌ترین منابع تأمین‌کننده آب موردنیاز استان به شمار می‌روند، اضافه کرد: گنجایش حجم مخزن کوچری ۲۰۷ میلیون مترمکعب است که در فروردین‌ماه  سال جاری حجم مخزن این سد ۱۱۹ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد آب موردنیاز مردم قم از طریق سدهای کوچری و ۱۵ خرداد که در خارج از استان قرار دارد تأمین می‌شود، تصریح کرد: هر زمان مصرف آب در استان از میزان موردنظر فراتر رود و آب تأمین شده از طریق‌ سدها جوابگوی این حد از مصرف نباشد، ‌ از آب چاه‌های موجود در قم برای جبران این کمبود استفاده می‌شود که این مسئله کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

وی بیان کرد: آب موردنیاز استان قم به‌سختی و با صرف هزینه‌های زیاد تأمین می‌شود، به همین دلیل نیاز است تا مصرف آن در بخش‌های مختلف با رعایت الگوی مصرف و سرانه‌های تعیین شده باشد تا مشکلی در فرایند تأمین آب قم به وجود نیاید.

احمدی جبلی ادامه داد: میزان نزولات جوی از ابتدای سال آبی جاری ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سرشاخه‌ها (باران و برف) ۸۰۰ میلی‌متر بوده است.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.