کد خبر : 14119
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1403 - 10:34

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم مطرح کرد:

رشد صنعت گردشگری استان قم در سال قبل

رشد صنعت گردشگری استان قم در سال قبل
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به رشد صنعت گردشگری استان قم در سال ۱۴۰۲ نسبت به دیگر استان‌ها، گفت: بیش از ۱۴ هزار تخت‌ اقامتی در استان قم آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علیرضا ارجمندی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به گردشگری استان قم در سال قبل، اظهار داشت:  صنعت گردشگری استان قم در سال ۱۴۰۲  نسبت به سایر استان‌های کشور رشد خوبی داشته است.
وی ادامه داد: گردشگران عرب‌زبان بسیاری از کشورهایی همچون عمان، بحرین و عربستان داشته‌ایم که در سفر به ایران، علاوه بر مشهد (استان خراسان رضوی) به قم نیز حتماً سفر می‌کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم بیان کرد: اگر امکانات خوبی در بخش گردشگری و تفریحی در قم داشته باشیم، ماندگاری این گردشگران در استان افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه در استان بیش از ۱۴ هزار تخت برای اسکان زائران داریم، گفت: این تعداد تخت، بدون احتساب خانه مسافرها به حدود ۹ هزار و ۴۰۰ تخت می‌رسد که در بعضی از روزهای سال این ظرفیت به‌صورت کامل پُر می‌شود.
ارجمندی اضافه کرد:  در حال حاضر نیاز داریم که این تعداد تخت در استان به ۲۵ هزار تخت برسد تا ضمن متعادل شدن قیمت‌ها، مسافر قدرت انتخاب بیش‌تری داشته باشد.
وی عنوان کرد: تخت‌های رسمی گردشگری استان قم شامل تأسیسات اقامتی هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر و خانه مسافر، یک واحد بوم‌گردی و اقامتگاه سنتی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به اینکه  تعداد کل تأسیسات اقامتی رسمی استان شامل ۲۷۲ مورد است، خاطرنشان کرد: در این تعداد، ۴ هزار و ۶ اتاق وجود دارد.
وی ادامه داد: تعداد خانه مسافرهای رسمی و قانونی قم  ۲۰۰ واحد است و همچنین ۶۹ واحد اقامتی هتل و هتل‌آپارتمان و ۸۵ مهمان‌پذیر فعال نیز در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.