کد خبر : 13199
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 12:03

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور:

کتاب سال حوزه مرکز رصد تولید دانش در حوزه است

کتاب سال حوزه مرکز رصد تولید دانش در حوزه است
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به حمایت از پروژه‌هایی که در راستای نیاز جامعه است، گفت: کتاب سال حوزه مرکز رصد تولید دانش در حوزه است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی، رئیس شورای علمی همایش کتاب سال حوزه پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش کتاب سال حوزه که در سالن انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش‌ها، نیاز محور بودن است.

وی ادامه داد: در خصوص در حوزه تلاش کرده‌ایم که پژوهش‌ها به سمت حل نیاز و رفع مشکل جامعه پیش برود  که در این زمینه تاکنون از ۵۰۰ پروژه حمایت و یک صد و ۵۰ پروژه هم به نتیجه رسیده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: یکی از کارکردهای مهم همایش کتاب سال حوزه، مطرح‌شدن به‌عنوان مرکز رصد تولید دانش در حوزه‌های علمیه است.

وی اضافه کرد: ازاین‌رو آثاری که پژوهشگران آزاد و مراکز پژوهشی در سال تولید می‌کنند به دبیرخانه ارسال شده و ابتدا در گروه‌های ۲۰ ‌گانه دبیرخانه ارزیابی شده و تعدادی به مرحله دوم داوری راه‌یافته و در نهایت تعدادی به‌عنوان آثار منتخب، برگزیده می‌شوند.

حجت‌الاسلام مقیمی حاجی با اشاره به هدف اصلی پژوهش در همایش کتاب سال، گفت: هدف اصلی پژوهش در کتاب سال این است که نیازهای جامعه احصا و به پژوهشگران منتقل شود تا آنها هم در این زمینه پژوهش‌های لازم را انجام دهند.

وی تأکید کرد: در دبیرخانه کتاب سال حوزه همواره رصد می‌کنیم که به چه حوزه‌های دانشی توسط طلاب بیشتر توجه شده و آنان به چه موضوع‌هایی علاقه نشان داده‌اند همچنین در دبیرخانه رصد می‌شود که طلاب در چه عرصه دانشی تولیدات بیشتری داشته‌اند و در کدام عرصه در کنار کمیت، آثار باکیفیت بیشتر تولید شده است.

رئیس شورای علمی همایش کتاب سال حوزه با اشاره به این که پنج سال است در همایش کتاب سال حوزه محورهای ویژه تعیین می‌شود گفت: بحث‌های ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب، علوم‌انسانی اسلامی، زن و خانواده، هنر، محیط‌زیست و اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای ویژه امسال بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.