کد خبر : 7968
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 18:57

مدیرعامل آبفای قم:

مشکل آب روستای “طینوج” قم برطرف شد

مشکل آب روستای “طینوج” قم برطرف شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم از رفع کامل مشکل کمبود آب در روستای "طینوج" در این استان خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «فرهنگ نگار»؛ از روابط عمومی آب و فاضلاب قم،‌حسن بختیاری با اشاره به تلاش این شرکت برای تأمین آب پایدار در روستاهای استان گفت: طینوج از جمله روستاهای استان است که با وجود ۴۵۰ مشترک با مشکل کمبود آب مواجه بود.

وی با بیان اینکه آبرسانی به این روستا از طریق دو حلقه چاه و یک باب مخزن به ظرفیت ۴۰۰ مترمکعب تأمین می‌شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به علت کاهش نزولات آسمانی آبدهی چاه‌های تأمین‌کننده آب طینوج به شدت کاهش یافت و روستا با کمبود آب مواجه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور تأمین آب این روستا به منظور رفع مشکلات ایجاد شده، خاطرنشان کرد: در همین راستا حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید و نیز اصلاح و تعویض خطوط انتقال آب از چاه‌ها به مخزن و از مخزن به شبکه توزیع روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این پروژه چهارهزار و ۳۰۰ متر از شبکه روستا اصلاح و نوسازی شد، یادآور شد: با مجموع اقدامات صورت گرفته مشکل آبرسانی به روستای طینوج به طول کامل برطرف شد و اهالی روستا از آب شرب بهداشتی پایدار برخوردار شدند.

روستای طینوج در بخش خلجستان قرار گرفته‌است. این بخش با وسعت یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع در غرب و شمال غرب استان قم قرار دارد؛ و دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان و ۵۲ روستاست.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.