کد خبر : 6865
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 18:36

با ثبت پنجمین روز پیاپی آلودگی هوا

حضور یک ماهه مهمان ناخوانده در قم

حضور یک ماهه مهمان ناخوانده در قم
کیفیت هوا امروز در قم به شرایط بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌ها رسید
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ معاون اداره کل محیط زیست استان گفت: شاخص کیفیت هوا امروز در برخی ساعات به عدد ۲۱۶ و شرایط بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌ها رسید تا علاوه بر ثبت پنجمین روز پیاپی آلودگی هوا، شهروندان قمی سی و یکمین روز آلوده امسال را تجربه کنند.

آقای سید احمد شفیعی با بیان اینکه منشاء آلودگی روز‌های اخیر داخلی است افزود: دشت مسیله و اطراف دریاچه نمک مهمترین کانون‌های آلاینده هوا در این مدت هستند.

وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۶ روز پاک، ۶۷ روز قابل قبول، ۲۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، سه روز ناسالم برای عموم و ۲ روز بسیار ناسالم ثبت شده است.

در جلسه کمیته مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار قم هم با تاکید بر آماده باش کامل تمامی بیمارستان‌های و مراکز درمانی مصوب شد با توجه به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، مراسم هیئات مذهبی صرفا در فضای سربسته برگزار و نذورات در بسته بندی توزیع شود.

همچنین با توجه به احتمال وقوع طوفان شن در محور‌های قم – گرمسار و قم- تهران رانندگان ضمن پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، در صورت لزوم با احتیاط از این محور‌ها تردد کنند.

ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضا‌های سرباز و فعالیت‌های عمرانی که سبب ایجاد گرد و خاک می‌شود از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مرکز بهداشت استان هم با توجه به شرایط جوی از همه شهروندان بویژه سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی-عروقی خواست از هرگونه فعالیت خارج از منزل خودداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.