کد خبر : 11696
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 9:16

کارآفرین قمی در گفتگویی مطرح کرد:

دوخت لباس فرم بیمارستانی و مدارس به همت زنان سرپرست خانوار

دوخت لباس فرم بیمارستانی و مدارس به همت زنان سرپرست خانوار
کارآفرین قمی با اشاره به دوخت ماهانه ۵ هزار لباس فرم بیمارستانی، گفت: در کارگاه خود علاوه بر لباس فرم بیمارستانی، لباس فرم مدارس و برخی سفارش‌های دیگر به همت زنان سرپرست خانوار دوخته می‌شود.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛   قرآن کریم که قانون اساسی و اساس قانونی ما مسلمانان است، در حقیقت، کتاب زندگی، کارآموزی و حیات طیبه است. در نظام ارزشی و در جای‌جای کلام معصومین و به‌ویژه در نگاه پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله، در امتداد آیات قرآن و خاستگاه وحی، امور اقتصادی و مقوله کارآفرینی، بخش مهمی از زندگی آدمی را به خود اختصاص داده است.
به زبان ساده، «کارآفرینی» همان فرایند تأسیس یک کسب‌وکار (شرکت) بر مبنای یک فکر و ایده نو است. اکنون در عرصه جهانی افراد خلاق و نوآور به‌عنوان کارآفرین‌ها منشأ تحولات بزرگی در عرصه تولید و خدمات شده‌اند. حتی شرکت‌های بزرگ جهانی برای حل مشکلات خود به کارآفرین مراجعه می‌کنند. چرخ‌های توسعه اقتصادی با توسعه کارآفرینی حرکت می‌کنند. امریکا اقتصاد خود را مدیون همین افراد است.
از همین رو شرایط اقتصادی کشورها به‌گونه‌ای است که نیاز به ایجاد و توسعه کسب‌وکارها روزبه‌روز بیشتر احساس می‌شود. در این شرایط دولت‌ها باید در «کارآفرینی» سرمایه‌گذاری کنند و باتربیت کارآفرینان روند ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی را بهبود دهند.
کارآفرینی یک علم است و مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که باید آن را در خود ایجاد کرد و به سبک زندگی کارآفرینانه برسیم. سپس با تفکر و نوآوری و خلاقانه، ایده و فرصتی را ایجاد کند تا بتواند با پذیرش ریسک و با حداقل منابع، ارزش‌آفرینی کرده و جهت توسعه کسب‌وکار برای دیگران اشتغال‌زایی کند.

دوخت لباس فرم بیمارستانی و مدارس به همت زنان سرپرست خانوار
این در حالی است که زهرا ملاحسینی یکی از کارآفرینان استان قم است که اقدام به کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست کرده است در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از سال ۱۳۸۶ با سرمایه ۵ میلیون تومان کار خیاطی را شروع کردم.
وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی برای یکی از فروشگاه‌ها تولید مانتو را انجام می‌دادم تا اینکه در ادامه توانستم کارگاه کوچکی را ایجاد کنم.
این کارآفرین قمی خاطرنشان کرد: در این کارگاه تولید لباس‌های بیمارستانی را آغاز کردم که در اولین قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی ۱۲ هزار دست لباس بیمارستانی را آماده و تحویل دادم.
وی عنوان کرد: در ادامه فعالیت‌ها شروع به کار دوخت لباس فرم مدارس و مشاغل مختلف هم کردیم که در این عرصه در یک قرارداد ۱۰ هزار دست لباس مدرسه سفارش گرفته و تحویل دادیم.

ماهانه به‌صورت متوسط ۵ هزار لباس فرم بیمارستانی تولید می‌کنیم
ملاحسینی با اشاره به اینکه امروز علاوه بر سفارش داخل کشور از خارج کشور هم سفارش داریم، گفت: در حال حاضر ماهانه به‌صورت متوسط ۵ هزار لباس فرم بیمارستانی تولید می‌کنیم. همچنین سفارش‌های بسیاری از کشور عراق به ما داده می‌شود.
این کارآفرین قمی با اشاره به دریافت مجوز آموزشگاه خیاطی زیر نظر فنی و حرفه‌ای، گفت: بعد از اینکه در کار خود توانستم روی پای خود بایستم در کنار تولید شروع به آموزش خیاطی به خانم‌ها کردم.
وی اضافه کرد: سعی کردم در این دوره‌ها هر یک از خانم‌های علاقه‌مند در دوخت یک‌گونه لباس ماهر شوند تا در ادامه به آنها سفارش کار بدهم.
ملاحسینی خاطرنشان کرد: در این مسیر به خانم‌هایی که دارای مشکلات اقتصادی بودند آموزش رایگان دادم و حتی به برخی هزینه رفت‌وآمد هم پرداخت کردم تا بتوانند از طریق آموزش این مهارت چرخ زندگی خود را بچرخانند.
این کارآفرین قمی با اشاره به اینکه محیط کارگاه ما کاملاً زنانه است، گفت: کارگاه ما کاملاً زنانه است و شرایط برای خانم‌هایی که قصد ادامه همکاری دارند فراهم است.
وی اضافه کرد:  برخی از خانم‌های که آموزش‌دیده‌اند به‌قدری در کار خود تلاش دارند که یکی از آنان تعداد ۱۰ هزار ملافه بیمارستانی را در مدت ۲۰ روز دوخته و تحویل داد.

شب عید سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۰ هزار دست گان را در ۱۰ روز دوختیم
ملاحسینی دوران کرونا را موردتوجه قرارداد و گفت: در دوران کرونا از اولین مراکزی که مبادرت به دوخت گان و ماسک برای بیمارستان‌ها کرد؛ ما بودیم و در شب عید سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۰ هزار دست گان را طی ۱۰ روز دوخته و تحویل دادم.
وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات، تأکید کرد: پرداخت مالیات و عدم تعهد طرف مقابل قرارداد در پرداخت به‌موقع هزینه سفارش‌ها و برخی مسائل دیگر مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است که گاهی در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه می‌شویم که انتظار داریم مسئولین و متولیان امر در این مسیر ما را یاری کنند.
این کارآفرین قمی در خاتمه ابراز داشت: اینکه برخی خانواده‌ها می‌توانند با یادگیری مهارت و توانمند شدن از پس مشکلات خود برآیند من بسیار خوشحال می‌شوم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.