کد خبر : 12475
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 17:34

خطر تحریف حجاب و تغییر ذائقه با حجاب استایل‌ها؛ عبای جیغ به جای چادر!

خطر تحریف حجاب و تغییر ذائقه با حجاب استایل‌ها؛ عبای جیغ به جای چادر!
پوشیدن عبای مناسب أصلا غلط و اشتباه نیست، اما ماجرا وقتی بیخ پیدا می‌کند که عبا رفته رفته تغییر شکل می‌دهد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ با بالا و پایین کردن صفحات رنگی و زیبای دختران محجبه بزک کرده، هزاران سوال ذهن‌مان را درگیر می‌کند، آیا این صفحه یک دختر مسلمان است؟ آیا این همه آرایش و لباس‌های جیغ و بعضا بدن‌نما برای نشان دادن زیبایی حجاب است؟ آیا تبلیغ این همه ابزار حجاب با این حجم از ناز و عشوه کار درستی است؟

مثلا تا همین چندین سال پیش پوشیدن عبا بین محجبه‌ها زیاد مرسوم نبود و انتخابشان برای حجاب، چادر بود؛ اما رفته رفته عبا جای چادر را گرفت. خیلی از این افراد با تاکید روی اینکه عبا هم همان چادر است و حجاب را کامل رعایت می‌کند، رفته رفته عبار را جایگزین سبک پوشش کردند.

هرچند که پوشیدن عبای مناسب أصلا غلط و اشتباه نیست، اما ماجرا وقتی بیخ پیدا می‌کند که عبای آن‌ها رفته رفته تغییر شکل می‌دهد، کمی کوتاه می‌شود، شلوار‌ها تنگ می‌شود و روسری‌ها تبدیل به روسری‌های کوتاه می‌شود و رنگ‌های جیغی که جلب توجه زیادی می‌کند جای آن را می‌گیرد. یعنی دقیقا عبا می‌شود چیزی ک هبا ذات حجاب و پوشیدگی و در چشم نبودن در تضاد است.

تغییر ذائقه

از طرف دیگر حجاب استایل‌ها می‌توانند رو ذائقه افراد هم تاثیر بگذارند، آن‌ها با تبلیغات گسترده و نمایش بیش از اندازه سبک زندگی بر زرف و برق، سفر‌های متعدد و تعداد زیادی لباس متفاوت، باعث می‌شوند نگاه دیگر محجبه‌هایی که آن‌ها را دنبال می‌کنند، هم تغییر کند و زائقه آن‌ها هم تغییر کند و به سمت تجمل‌گرایی و نمایش زندگی خودشان پیش بروند. از طرفی آن‌ها آرایش‌ها و نوع تغذیه و حتی چیدمان و دکوراسیون خانه را هم تبلیغ می‌کنند که همین موضوع خیلی از مذهبی‌ها را تغییر دادند؛ از پوشش گرفته تا آرایش و سبک دکوراسیون منزل و تغذیه.

از سوی دیگر این افراد و سبک زندگی و حجابشان ملاکی می‌شوند برای ازدواج. مثلا کسی این طور تعریف می‌کرد که «پسرم چند وقتی است که برای زن گرفتن خیلی وسواس پیدا کرده، می‌گوید دختری به روز می‌خواهم نه خیلی مذهبی باشد نه کم‌حجاب! گاهی چادر داشته باشد گاهی هم نه! وقتی از او خواستم مصداقی نشانم دهد، اینستاگرامش را باز کرد و ده‌ها صفحه حجاب استایل نشانم داد.» این دقیقه چیزی است که با ادامه پیدا کردن تبدیل به سبک زندگی می‌شود که دیگران هم آن را درست می‌دانند و حتی اجرا می‌کنند.

حجاب استایل

 

خطر حجاب استایل‌ها

نکته بعدی این است که حجاب‌استایل‌ها، حجاب را امری فردی معرفی می‌کنند و با ارائه مسائل متناقض در حیطه احکام دینی، شریعت را هم دستخوش تغییر می‌کنند. اگر رفتار‌ها و صفحات حجاب‌استایل‌ها را بررسی کنیم، تناقض‌های زیادی در رفتار‌های آن‌ها می‌بینیم.

برای نمونه در پست‌های‌شان عکس‌های مختلف با افراد بی‌حجاب می‌گذارند یا به سفر مالدیو می‌روند و تصاویر غواصی و قدم زدن در کنار ساحل را بارگذاری می‌کنند و ناهار خرچنگ برایشان سرو می‌شود و در لاکچری‌ترین هتل‌ها به سر می‌برند! کار‌هایی را انجام می‌دهند که به طور مشخص در دین اسلام حرام است و هربار هم این روند بیشتر می‌شود و جلوتر می‌رود و حتی قوانین دین را دستکاری می‌کنند، درست مانند کاشت ناخن که در جامعه جا افتاده با آن می‌توان نماز خواند، درحالیکه صریحا این موضوع مشکل دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.