کد خبر : 13213
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 16:34

آیت‌الله سبحانی:

خود را سرباز معمم حوزه کتابخانه و کتابخوانی می‌دانم

خود را سرباز معمم حوزه کتابخانه و کتابخوانی می‌دانم
یکی از مراجع تقلید بابیان اینکه پرداختن به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی باعث حفظ و انتقال تمدن‌ها می‌شود گفت: خود را سرباز معمم این حوزه می‌دانم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزاش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سبحانی امروز در دیدار دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: ازنظر دین مقدس اسلام، کتاب ارزش بالایی دارد و خداوند متعال در قرآن کریم و آیه شریفه «ن والقلم و ما یسطرون» به قلم و کتاب سوگند می‌خورد که این نشان از فایده بسیار کتابت برای انسان‌ها و بشریت است.

وی بیان کرد: کتاب و پرداختن به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی باعث حفظ و انتقال تمدن‌ها می‌شود؛ اگر نوشتن نبود، تمدن‌ها به عصرهای دیگر منتقل نمی‌شد و بشر در همان تمدن نخست خود باقی می‌ماند.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه با اختصاص فضا در مؤسسه امام صادق(ع) دو کتابخانه برای آقایان و بانوان و استفاده عموم مردم، خصوصاً طیف‌های متنوع جوانان، راه‌اندازی شده است، گفت: خود را سرباز معمم این حوزه می‌دانم.

* فعالیت ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور

مهدی رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار بابیان اینکه نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور فعالیت دارد، مطرح کرد: ۸۰۰ کتابخانه عمومی روستایی در کشور وجود دارد؛ همچنین ۵۵ کتابخانه سیار فعال است که در سطح مدارس، مساجد و محلات شهرها کتاب و خدمات فرهنگی به مردم ارائه می‌کنند.

وی اظهار کرد: ایران در غرب آسیا نخستین کشور، جزو ۵ کشور نخست در آسیا و ۲۰ کشور نخست در دنیا در بحث تعداد کتابخانه‌های عمومی است.

* شرکت بیش از یک میلیون نفر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه آموزش در کتابخانه‌های عمومی موضوع مهمی است، افزود: روزانه حدود ۱۲۰ هزار امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور داریم؛ برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از دیگر برنامه‌های نهاد است که در اسفندماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد و در چند دوره اخیر بیش از یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر تمرکز در حوزه کودک و نوجوان است و می‌خواهیم کتابخانه‌ها را با مدارس ارتباط داده و ان‌شاءالله زنگ کتاب‌خوانی در مدارس برقرار شود.

دبیر کل نهاد پس‌ازاین دیدار ضمن بازدید از کتابخانه آقایان و کتابخانه بانوان مؤسسه امام صادق(ع) مسائل آن را بررسی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.