کد خبر : 7097
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 17:12

آیت‌الله سعیدی:

دست انتقام الهی گریبان قرآن‌سوزان را خواهد گرفت

دست انتقام الهی گریبان قرآن‌سوزان را خواهد گرفت
خطیب جمعه قم گفت: قرآن سوزان و حامیان صهیونیست آن‌ها بدانند دست انتقام الهی گریبان آن‌ها را خواهد گرفت و سزای سوزاندن کلام الله مجید را خیلی زود دریافت خواهند کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌ نماز جمعه امروز که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه همه گناهان و ظلم‌ها به خاطر بی تقوایی است، طی سخنانی اظهار کرد: امام حسین(ع) آخرین خطبه شان در عاشورا را با عبادالله اتقوالله شروع کردند و مردم را به تقوا الهی دعوت کردند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) یکی از اهداف قیام خود در کربلا را امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در ذات خودش یک کار فرهنگی، ارزشمند و سازنده برای اصلاح جامعه است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: کسانی ایراد می‌گیرند که چرا انقدر روی مساله حجاب تمرکز کردید به آن‌ها می‌گوییم مگر نمی‌بینید که دشمنان شما چقدر بر روی بی حجابی و غیرت زدایی تمرکز کرده است؟ چرا جامعه متدینین نباید روی حجاب متمرکز شود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اشاره کرد: هنگامی که لشکر ابن سعد به خیمه‌ها حمله کرد امام حسین (ع) خطاب به آن‌ها گفتند اگر دین ندارید حداقل آزاد مرد باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به آن‌هایی که می‌گویند جلوی اختلاس‌ها و دزدی‌ها را بگیرد می‌گوییم که دولت، قوه قضاییه، مجلس و نیروی انتظامی با قدرت با مفسدین اقتصادی مبارزه می‌کنند.

خطیب جمعه قم اظهار کرد: دزدهای اقتصادی مال مردم را می‌برند،اما مفسدان اخلاقی غیرت و دین را می‌برند و خانواده‌ها را هدف گرفتند. با مشکلات اقتصادی زندگی مردم سخت می‌شود اما با مشکلات اخلاقی خانواده‌ها متلاشی می‌شوند و اشرار حاکم می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: قرآن سوزان و حامیان صهیونیست آن‌ها بدانند دست انتقام الهی گریبان آن‌ها را خواهد گرفت و سزای سوزاندن کلام الله مجید را خیلی زود دریافت خواهند کرد و تازیانه عذاب پروردگار از هم اکنون تا جهنم آن‌ها را همراهی خواهد کرد.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول عنوان کرد: بنی امیه و غاصبان حق اهل بیت (ع) بعد از آن ظلم که بزرگی داشتند، تبلیغات وسیع شایع کردند که علی بن ابی طالب (ع) و اهل بیت (ع) غیر مقید به دین هستند از جمله اینکه می گفتند علی نماز نمی‌خواند.

وی با اشاره به نقش تبلیغات در افراد بی خبر مطرح کرد: زمانی که حضرت علی (ع) در محراب به شهادت رسید برخی از جاهلان گفتند مگر علی نماز می‌خواند؟. یزید نیز در امتداد همان جریانات مسموم، تبلیغاتی را علیه امام حسین (ع) راه انداخت که امام حسین (ع) غیر مقید به دین و احکام دین است.

سعیدی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) سه پیام داشت، اضافه کرد: اولین پیام آن بود که نماز ستون دین است و در هیچ حالتی ترک نمی‌شود. دوم، اساس درگیری جبهه باطل و جبهه حق به خاطر نماز است و اگر مردم نماز را آن‌گونه که باید به جا بیاورد هرگز گرد فحشا نمی‌گردند.

خطیب جمعه قم در پایان گفت: نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) خنثی کننده تبلیغات دشمن علیه اهل بیت (ع) بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.