کد خبر : 6462
تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 18:09

آیت الله سعیدی:

دیپلماسی متوازن دولت فرصت‌های جدی برای رونق اقتصادی به وجود آورده‌است

دیپلماسی متوازن دولت فرصت‌های جدی برای رونق اقتصادی به وجود آورده‌است
خطیب نماز جمعه قم گفت: دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم در ارتباط با کشورهای مختلف جهان سبب ایجاد فرصت‌های جدی برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی به وجود آورده‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس،با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به سه کشور آفریقایی، افزود: کشورهای آفریقایی برای ایران فرصت‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری و صادرات محصولات ساخت داخل دارند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با شماری از علما، فضلا و مبلغان حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار نیاز به کارهای تبلیغی و پژوهشی را بسیار بیشتر از وضعیت کنونی با توجه به هجمه بدخواهان علیه دین و معنویت دانستند.

سعیدی ادامه داد: معظم له در این دیدار همچنین نسبت به استفاده از روش‌های نوین تبلیغ در کنار روش‌های سنتی آن تأکید کردند.

امام‌ جمعه قم با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام و آغاز هفته احیای امربه‌معروف و نهی ازمنکر، تصریح کرد: هر نهضت برای رسیدن به اهداف عالیه خود، نیازمند آسیب‌شناسی و اصلاح کژی‌ها و ناراستی‌هاست که این دو مؤلفه از طریق امربه‌معروف و نهی محقق می‌شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به قرارگیری در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه، عنوان کرد: عید بزرگ ولایت و امامت و جریان مباهله از اعیاد و اتفاقات بسیار بزرگ و مهم این ماه عزیز و شریف است.

وی اهمیت روز مباهله را در سرنوشت امت اسلام موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: حضور امام علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسن (ع) و امام حسین(ع) در کنار رسول گرامی خدا (ص) در این حادثه نشان از مستجاب‌الدعوه بودن این افراد داشت و علاوه بر این حاوی نکات و حقایقی می‌باشد که برای هر چشم و عقل بینایی قابل‌ لمس است.

وی همچنین با اشاره به هفته عفاف و حجاب، اظهار داشت: در فتنه اخیر منافقان، بهاییان و عده‌ای مزدور دیگر در آرزوی این بودند تا از رهگذر فرهنگ به اهداف خود برسند که از مردم ایران، سیلی محکمی خوردند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان شناسی نفاق در صدر اسلام اظهار داشت: جهاد در اسلام صرفاً به برخورد سخت با منافقان و دشمنان محدود نمی‌شود اما یکی از جلوه‌های مهم آن همین برخورد سخت است که در آیه ۷۳ سوره توبه به‌صراحت بر آن تأکید شده‌است.

امام‌جمعه قم ادامه داد:طبق مفاد آیه شریفه ۷۳ سوره مبارکه توبه، برخورد سخت با منافقان و دشمنان پس از نرمش‌ها، محبت‌ها و اتمام‌حجت‌ها انجام‌شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.