کد خبر : 12527
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 10:16

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

روحانیت در تمام عرصه‌ها در کنار مردم قرار دارد

روحانیت در تمام عرصه‌ها در کنار مردم قرار دارد
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جامعه روحانیت همواره در جامعه علمدار بوده است، گفت: روحانی مبلغ تراز کسی است که نیاز و مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف را رصد کند و برای تبلیغ دین در جامعه تلاش کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که با موضوع رسالت‌های حوزه‌های علمیه و تبلیغ در مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت باید همیشه در کنار مردم باشد.
وی ادامه داد: وقتی که جامعه و امت در سختی باشند روحانیت باید در کنار مردم قرار بگیرد و زبان گویای آنها باشد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روحانیت نمی‌تواند خود را کنار بکشد و در غم و شادی مردم، شریک نباشد، گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ مرزبان و دشمن‌شناس بوده و در حیات انقلاب اسلامی نیز همواره این حرکت بزرگ را با سرعت به‌پیش برده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ‌وصلح همیشه روحانیت در کنار مردم قرار داشته است و باید گفت که جامعه روحانیت همواره در جامعه علمدار بوده است.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به مشکلات اقتصادی و فرهنگی امروز جامعه، تصریح کرد: در هر دو این مشکلات روحانیت در کنار مردم ایستاده است و در حال برنامه‌ریزی برای عبور و گذر از این نابسامانی‌های فرهنگی است.
وی بیان کرد: روحانی مبلغ تراز کسی است که نیاز و مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف را رصد کند و برای تبلیغ دین در جامعه تلاش کند.
امام‌جمعه قم در خاتمه با اشاره به وظیفه روحانیت در انتخابات، گفت: روحانیت موظف است با تبیین درست، جامعه را آماده حضور باشکوه در انتخابات کند چرا این انقلاب برای شهداست و ما نمی‌توانیم از صندوق‌های رأی فاصله بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.