کد خبر : 3557
تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردین 1402 - 13:51

آیت الله اراکی:

روز قدس روز خیزش جهانی علیه نظام استکباری است/شعار مرگ بر آمریکا در حال تحقق و به ثمر نشستن است

روز قدس روز خیزش جهانی علیه نظام استکباری است/شعار مرگ بر آمریکا در حال تحقق و به ثمر نشستن است
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا در حال تحقق و به ثمر نشستن است، گفت: روز قدس روز خیزش جهانی علیه نظام استکباری است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله محسن اراکی امروز در پایان راهپیمایی روز قدس مردم روزه‌دار قم با اشاره به اینکه روز قدس روز بزرگی است، اظهار داشت: این روز مختص به مسجدالاقصی نیست، روز قدس روز خیزش جهانی علیه نظام استکباری حاکم در جهان و آغاز یک تغییر بزرگ در این حوزه است.
وی ادامه داد: روز قدس روز مرگ بر آمریکا و اسرائیل است. این روز نیز روزی است که امام راحل با اعلام چنین روزی تغییرات بزرگ را رقم زدند.
عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: مردم متعهد و عناصر وابسته به جبهه مقاومت این سیل خروشان بزرگ را در ملت‌های اسلامی ایجاد کردند. این مسئله آغاز یک تغییر بزرگ در نظام حاکم جهان است.

فلسطین نماد مظلومیت جامعه اسلامی است
وی با اشاره به اینکه فلسطین نماد مظلومیت جامعه اسلامی است، اضافه کرد: در جامعه اسلامی دچار عقب‌گرد بزرگ شده بودیم. در قرآن کریم به این عقب‌گرد اشاره شده است. مستکبران و کافران بر جامعه اسلامی پس از رسول‌الله مسلط شدند و مقدرات جامعه اسلامی را به دست گرفتند و این جامعه را دچار تفرقه و جنگ و خونریزی داخلی کردند.
آیت‌الله اراکی تصریح کرد: این همه حادثه‌ای که برای جامعه اسلامی رخ داد ناشی از روگیری از خانه رسول خدا (ص) بود. این مسئله منشأ آن شد که دشمنان بر جامعه اسلامی مسلط شوند و رژیم غاصب را در قلب جامعه اسلامی بکارند و کاری کنند که مسلمانان حتی نتوانند در این مسجد نماز بخوانند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش کردند که مسلمانان در گروه‌های مختلف باهم به جنگ بپردازند، افزود: روز قدس روز بازگشت به خانه رسول خدا است. این بازگشت هم وعده‌داده‌شده است. قرآن کریم به این مسئله اشاره می‌کند و از روی‌گردانی و سپس بازگشت به خانه رسول خدا سخت می‌گوید.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه  بازگشت به خانه رسول به‌واسطه ولایت جانشینان رسول خدا (ص) شکل می‌گیرد، گفت: امروز بازگشت به خانه رسول محقق شده است و آغاز این مسئله از شکل‌گیری انقلاب اسلامی محقق شد. صبر و پایداری و استقامت ملت بزرگ ایران در خصوص جنگ نظامی و تحریم و تهاجم فرهنگی و توطئه‌های داخلی و خارجی در حال ثمر نشستن و بار دادن است.
وی گفت: امروزه جامعه اسلامی به جامعه ایرانی می‌پیوندند. روز قدس امروز در جهان اسلام از عظمت و شکوه خاصی برخوردار است. امروز در عراق، هندوستان، افغانستان، پاکستان، سوریه، الجزایر و فلسطین اشغالی، مسئله پیوستگی در جبهه مقاومت محقق شده است. این مسئله به معنی آغاز به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است.

شعار مرگ بر آمریکا در حال تحقق و به ثمر نشستن است
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا در حال تحقق و به ثمر نشستن است عنوان کرد: امروز اتحادیه اروپا دم از جدایی از آمریکا می‌زند و جهان از تک‌قطبی آمریکا در حال جبهه‌گیری در مقابل آمریکا است. امروزه شاهد مرگ تدریجی استکبار جهانی هستیم.
وی گفت: با شکل‌گیری جبهه مقاومت، شاهد بازگشت جهان اسلام به خانه رسول هستیم. استقامت بزرگ فلسطینیان برای جهاد در ملت فلسطین بی‌سابقه است. می‌بینیم که جوانان فلسطینی با همه مشکلات و رنج‌ها همچنان مقاوم هستند. این مقاومت به معنی حیات مجدد امت اسلام و بازگشت به خانه رسول هستند. امت اسلام آماده یک خیزش بزرگ جهانی است. امت واحد اسلامی هم وحدت دارد و هم در مقابل استکبار مقاومت است و همراه خود را شناخته است.
آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: امروزه در اروپا و آمریکا جریانی در حال شکل‌گیری است که اساس آنها مقاومت در مقابل آمریکا و استکبار جهانی است.
وی گفت: انقلاب اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و مدیریت جهادی مدیران، روش مبارزه با فساد و گسترش عرصه تولید و مبارزه بر علیه گرانی و تورم و دریافتن مردم را در پیش گرفته است و امیدواریم توفیقات خاص خود را به دست بیاورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.