کد خبر : 12931
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 9:10

ریختن ۲۵۰ تن مخلوط ماسه و نمک در سطح محورهای برف‌گیر بخش‌های سلفچگان، خلجستان و قاهان

ریختن ۲۵۰ تن مخلوط ماسه و نمک در سطح محورهای برف‌گیر بخش‌های سلفچگان، خلجستان و قاهان
سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سلفچگان، گفت: ۵ اکیپ راهدار و بهره‌مندی از ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری نسبت به انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در سطح محورهای برف‌گیر بخش‌های سلفچگان، خلجستان و قاهان اقدام کردند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حامد قنبری، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سلفچگان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در طول محورهای برف‌گیر بخش‌های، سلفچگان، خلجستان و قاهان خبر داد.

وی با یادآوری این مطلب که از ۱۵ آذرماه و شروع طرح راهداری زمستانی، عوامل راهدار و اکیپ‌های پلیس‌راه در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند، گفت: تمامی عوامل اجرایی و ماشین‌آلات اداره متبوع، در قالب اکیپ‌های برف‌روب و نمک‌پاش ضمن استقرار در راهدارخانه‌های حوزه مسئولیتی، در آماده باش کامل به سر می‌برند.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سلفچگان در ادامه به بارش‌های اخیر برف در سطح محورهای بخش‌های سلفچگان، خلجستان و قاهان در دو شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: با عنایت به گزارش هواشناسی و پیش‌بینی بارش برف و احتمال یخ‌زدگی و لغزندگی راه‌های برون‌شهری استان، عوامل اجرایی این اداره از ظهر روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه و آغاز بارش‌های برف، نسبت به اجرای عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در سطح محورهای برف‌گیر اقدام کردند.

وی ضمن ابراز خرسندی از آن که با وجود بارش برف، کولاک و بادروبه‌های مستمر در برخی نقاط کوهستانی حوزه مسئولیتی اداره متبوع، شاهد هیچ نوع انسداد در سطح این محورها نبوده‌ایم، گفت: پنج اکیپ راهدار در قالب ۳۵ نفر عوامل اجرایی ضمن بهره‌مندی از ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات برف‌روب و نمک‌پاش نسبت به عملیات راهداری زمستانی اقدام کردند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سلفچگان با عنوان این موضوع که بیشترین میزان بارش‌ها در محورهای جاده‌ای باغیک- تفرش، سلفچگان – راهجرد و محورهای روستایی الگان، ونان، کهندان، کاسوا و انجیله( بخش قاهان) بوده، گفت: جهت جلوگیری از انسداد راه‌ها و جریان سیال ترافیک، افزون بر ۲۵۰ تن مخلوط ماسه و نمک در طول راه‌های فوق پاشده شده است.

قنبری از آیتم‌های ملحوظ در امر راهداری زمستانی، به عملیات ریسه‌زدایی پرداخت و در توضیحی مجمل مطرح کرد: به دلیل گرم شدن هوا در ساعات پس از بارش، با پدیده آب شدن برف کوه پایه‌ها و جاری شدن آنها به صورت ریسه در سطح راه‌ها مواجه می‌شویم که در سحرگان به دلیل برودت با یخ‌زدگی سطوح جاده‌ای همراه می‌شود.

وی اجرای عملیات ریسه‌زدایی و رفع یخ‌زدگی سطوح جاده‌ای پس از بارش‌‍‌ها را مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: عوامل اجرایی با پاشش مخلوط ماسه و نمک و همچنین تیغ‌زنی نسبت به رفع ریسه‌ها ویخ‌زدگی سطوح اقدام می‌کنند.

قنبری در خصوص دیگر اقدامات راهداری زمستانی به استقرار کیسه‌های مخلوط ماسه و نمک در نقاط برف‌گیر و سطوح جاده‌ای که امکان لیز خوردن خودروها در آن نقاط بالاست، اشاره  و تصریح کرد: افزون بر ۵۰۰ کیسه مخلوط ماسه و نمک در طول راه‌های حوزه مسئولیتی اداره متبوع مستقر شده‌اند که در بارش‌های اخیر از آنها استفاده شده است.

وی افزود: با توجه به متغیرهای جوی، از تمامی رانندگان که قصد سفر به محورهای برف‌گیر را دارند درخواست می شود نسبت به همراه داشتن زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت سیستم گرمایش خودرو و غیره اهتمام ورزند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سلفچگان در خاتمه خاطرنشان کرد: از تمامی کاربران درخواست می‌شود قبل از اقدام به سفر ضمن تماس با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور اطلاع حاصل کنند.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.