کد خبر : 7341
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 8:26

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

زمان انتشار نتایج آزمون آموزگاری اعلام شد / چند نفر در ارزیابی تکمیلی جذب می‌شوند؟ / به‌کارگیری معلمان بازنشسته به یک شرط

زمان انتشار نتایج آزمون آموزگاری اعلام شد / چند نفر در ارزیابی تکمیلی جذب می‌شوند؟ / به‌کارگیری معلمان بازنشسته به یک شرط
مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش خبر داد که امسال حدود ۵۹ هزار نفر وارد ارزیابی تکمیلی در آزمون استخدامی آموزگاری شده‌اند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ دکتر سجاد صدیقی مشاور وزیر و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در سالهای قبل بین ۱ تا ۱.۲ برابر ظرفیت برای مصاحبه فراخوان می‌شد. از این رو خیلی اوقات برای برخی شغل محل‌ها تنها یک داوطلب وجود داشت و همان یک نفر هم جذب می‌شد. ما امسال فراخوان را به حدود ۳ برابر ظرفیت رساندیم.

وی ادامه داد: سال گذشته این شرط وجود داشت که فرد باید ۵۰ درصد نمره نفر اول را کسب می‌کرد. امسال ما این شرط را به کسب ۵۰ درصد میانگین نمره سه نفر اول تغییر دادیم تا پوشش بیشتری را شامل شود. از این رو برای آزمون آموزگاری امسال که ۲۸ هزار نفر جذب خواهند شد، ۵۹ هزار نفر حائز حداقل ها برای ورود به ارزیابی تکمیلی شدند.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: از بین این ۲۸ هزار ظرفیتی که داریم، بیش از ۱۱ هزار نقطه “شغل محل” خالی است چراکه یا این نقطه شغل محل‌ها در شهرهای بزرگ است که داوطلبان مرد انگیزه حضور در آن را به دلایلی از جمله سطح درآمد کارمندی پایین ندارند، یا این نقطه شغل‌ها در محل‌هایی هستند که برای مثال اگر ۱۰ نفر ظرفیت داشته‌ایم تنها ۵ نفر شرکت کننده بوده‌اند و یا حد نصاب را گرفته‌اند. از این رو شاید به تعابیری بتوان گفت ما برای حدود ۱۷ هزار شغل محل رقابت جدی داریم.

صدیقی با ذکر مثالی توضیح داد: برای مثال اگر در یک شغل محل سه نفر حائز شرایط شوند، این سه نفر باید در مجموع نمره کتبی و ارزیابی تکمیلی حداقل نمره‌ای خاص را کسب کند. بنابراین چنانچه هر سه این افراد نمره لازم را کسب نکنند هیچ کدام پذیرفته نمی‌شوند چراکه برایمان مهم است این افراد حداقل شایستگی‌ها را کسب کنند. بنابراین ممکن است خیلی از این ۱۷ هزار نفر هم در فرایند ارزیابی تکمیلی رد شوند.

دریافت مجوز به‌کارگیری معلمان بازنشسته به یک شرط

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره سیاست به کارگیری معلمان بازنشسته برای تدریس طی سال جاری نیز افزود: سال گذشته مجوز به کارگیری و همکاری بازنشستگان را گرفتیم اما امسال این دقت را کرده‌ایم که این فرد بازنشسته که قرار است با ما همکاری کند حداقل شایستگی در رتبه بندی را نیز داشته باشد، رتبه ۳ به بالا باشد تا حداقل صلاحیت‌ها را برای دعوت به کار داشته باشد چراکه ما دنبال انتخاب معلم قیمتی هستیم.

درصد ارزیابی تکمیلی در آزمون دبیری

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرآیند ارزیابی تکمیلی برای آزمون دبیری نیز همینگونه طی می‌شود، در عین حال گفت: درصد ارزیابی تکمیلی در آزمون دبیری کمتر است چراکه شغل آموزگار ابتدایی شغلی میان رشته است و قدر زیادی به مهارت های عملی وابسته است اما در مقطع متوسطه وزن دانش جدی تر است.

به گفته صدیقی در حال حاضر ۴۸۰ گروه ارزیابی به صورت بر خط در کشور در حال ارزیابی داوطلبان هستند، بیش از ۳۹ هزار نفر تا امروز ارزیابی شده‌اند، فرآیند ارزیابی در برخی استان‌ها نظیر سمنان، گیلان و قزوین به علت حجم کمتر داوطلب به اتمام رسیده است و برآورد می‌شود تا هفته آینده کار ارزیابی در استان‌ها به اتمام برسد.

زمان اعلام نتایج آزمون آموزگاری

وی درباره اعلام نتایج قطعی و نهایی آزمون آموزگاری نیز اظهار کرد که برآورد می‌شود در نیمه اول شهریور سازمان سنجش بتواند نتایج را اعلام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.