کد خبر : 8440
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 8:20

آیت‌الله حسینی بوشهری:

ساخت و سازهای قم باید متناسب با حرم اهل‌بیت(ع) باشد

ساخت و سازهای قم باید متناسب با حرم اهل‌بیت(ع) باشد
امام جمعه قم با بیان اینکه باید ورودی‌ها و ساخت و سازهای قم را متناسب با حرم اهل بیت(ع) ببینیم، گفت: اقداماتی که در جهت عمران، آبادانی و اشتغال قم انجام می‌دهیم باید متناسب با محیط حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و مراجع باشد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم تکریم و معارفه استاندار قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از معصومین(ع) عنوان کرد: هیچ ستم‌گری قصد خیانت به قم نمی‌کند مگر آن‌که عجل‌ش زود فرا رسد.

وی از تاکید امیرالمومنین(ع) بر شکرگذاری نعمت‌ها یاد کرد و افزود: حکومت بدون دین‌داری و شکرگذاری عاقبت خوبی ندارد و هر حکومتی که دین را فراگرفته باشد هرگز مقابل دشمن تسلیم نخواهد شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم افراد حق‌گرا را دوست‌دارند، گفت: از حقوق مردم بر حاکم این است که حاکم هرچیزی که برای خود صلاح می‌داند برای مردم نیز صلاح بداند و امام موسی‌بن‌جعفر(ع) در سخنانی تاکید کردند که حاکم عادل به منزله پدری مهربان است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ مسئولیت رسمی به استانداران واگذار شده است، عنوان کرد: استانداران در کنار مدیران می‌توانند گام‌های بلندی را در راستای رفع مشکلات مردم بردارند و این توفیق الهی است که قسمت آنان شده و باید این توفیق را قدردان بود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: قم نسبت به دیگر استان‌ها تفاوت‌های بسیاری دارد و شهر کریمه اهل‌بیت(س) به همین علت باید ویژه‌تر دیده شود، اگر قم را به عنوان الگو معرفی کردید، استان‌های دیگر نیز آن را می‌پذیرند.

وی افزود: هر زائری که وارد قم شد، اگر وضعیت فرهنگی و عمرانی را مانند استان خود ببیند، دیگر این استان جنبه الگویی خود را از دست خواهد داد.

حسینی بوشهری ادامه داد: به عنوان مراجع و علما در شهر قم تلاش کرده‌ایم نه تنها مانعی ایجاد نکنیم که در شأن ما نیست، بلکه در موارد بسیاری دستگیر مدیریت استان باشیم.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم قم جهان‌ شهر نمونه و الگوی تمدنی در جهان باشد، اظهار کرد: استاندار جدید قم باید کارهای نیمه تمام را از همین امروز آغاز کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام قم باید در اولویت قرار گیرد، مطرح کرد: پس از این اولویت باید به دنبال نقشه راه جدیدی برای پیشرفت و آبادانی قم بود.

وی با بیان اینکه باید ورودی‌ها و ساخت و سازهای قم را متناسب با حرم اهل بیت(ع) ببینیم، عنوان کرد: اقداماتی که در جهت عمران، آبادانی و اشتغال قم انجام می‌دهیم باید متناسب با محیط حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و مراجع باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.