کد خبر : 12426
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 17:05

شکارچیان غیرمجاز در تالاب مره قم دستگیر شدند

شکارچیان غیرمجاز در تالاب مره قم دستگیر شدند
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از دستگیری یک گروه شکارچی غیرمجاز در تالاب مره در این استان خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمدرضا عابدی مقدم روز یکشنبه اعلام کرد: در فصل مهاجرت پرندگان، تالاب ها و آبگیرهای استان به ویژه تالاب شکارممنوع مره که میزبان دسته های بزرگی از پرندگان آبزی و کنار آبزی است، مورد رصد و پایش مستمر محیط بانان قرار دارند.

وی افزود: در این فصل برخی شکارچیان و صیادان با استفاده از اسلحه و یا دام های هوایی، اقدام به شکار پرندگان مهاجر می کنند که بر اساس ضوابط و قوانین زیست محیطی، با این افراد به شدت مقابله می شود و اجازه هیچ گونه اقدامی به آنها نمی دهیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به دستگیری یک گروه ۶ نفره از شکارچیان غیرمجاز در تالاب مره، خاطرنشان کرد: این گروه که سه قبضه اسلحه شکاری نیز به همراه داشتند، در گشت و پایش منطقه مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این شکارچیان متخلف، ۱۰ قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی را شکار کرده بودند، تصریح کرد: هرگونه شکار غیرمجاز جانوران وحشی بر اساس قانون شکار و صید، جرم بوده و ضمن برخورد قضایی با متخلفان، جریمه ضرر و زیان زیست محیطی نیز از آنها اخذ خواهد شد.

پسماندهای خانگی بخش سلفچگان به سایت البرز قم منتقل شود

رییس اداره محیط زیست شهرستان قم نیز خواستار آن شد که پسماندهای خانگی بخش سلفچگان به سایت البرز قم منتقل شود.

مرتضی دهقان نصیری به همراه جمعی از مسوولان در بازدید از نحوه مدیریت پسماند در بخش سلفچگان گفت: پسماندهای خانگی این بخش باید مطابق مصوبات استانی، پس از جمع آوری به سایت البرز شهر قم منتقل شوند.

وی این مصوبه را جهت متمرکز کردن مدیریت پسماندهای خانگی و جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک در نقاط مختلف استان دانست و گفت: در حال حاضر فقط پسماندهای دهستان راهجرد از این بخش به سایت البرز منتقل می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قم بر ضرورت توجه جدی مسوولان بخش سلفچگان به موضوع پسماندها تأکید کرد و گفت: سوزاندن پسماندها موجب انتشار گازهای سمی و تشدید آلودگی هوا شده و بر اساس قوانین زیست محیطی ممنوع است و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.