کد خبر : 11956
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 15:39

عضو هیئت‌امنای گروه ساختمانی زاگرس:

صنعت ساختمان لوکوموتیو قطار توسعه کشور است

صنعت ساختمان لوکوموتیو قطار توسعه کشور است
عضو هیئت‌امنای گروه ساختمانی زاگرس با اشاره به اینکه نباید بگذاریم قطار ساخت‌وساز به دلیل رکود بازار متوقف شود، گفت: صنعت ساختمان لوکوموتیو قطار توسعه است و با خود ۷۰ صنعت را همراه می‌کند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  دکتر رفیعی، از معماران و مشاوران گروه ساختمانی زاگرس ظهر امروز در نشست تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های در حال اجرایی گروه ساختمانی زاگرس در قم که در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: موتور توسعه در هر کشور در بحث‌های اقتصادی، صنعت ساختمان است.
وی ادامه داد: بحث ساختمان بسیار مهم است. مهندسین ایرانی توانایی خوبی در ساخت و معماری ساختمان دارند و معتقدیم که بخش عمران ۷۰ صنعت را با خود همراه می‌کند چرا که لوکوموتیو قطار توسعه است و باید برایش تعریف و راه‌حل پیدا کرد.
عضو هیئت‌امنای گروه ساختمانی زاگرس با اشاره به اینکه نباید بگذاریم قطار ساخت‌وساز به دلیل رکود بازار متوقف شود، گفت:  معتقدیم راهبردی و مهم‌ترین کالای هر فردی در عمرش خرید خانه است.
وی ادامه داد: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند، به‌محض این که فرزندشان به دنیا آمد، به فکر پس‌انداز و نهایتاً خرید منزل برای فرزندشان باشند. خانواده‌ها در همان بدو تولد فرزندشان می‌توانند با پول کمی در صندوق سرمایه‌گذاری مسکن سرمایه‌گذاری و خرید مسکن را آهسته‌آهسته شروع کنند.
رفیعی ابراز داشت: وقتی فرزند ۲۰ساله شد، والدین برای او ۲۰ سال برای خرید منزل پس‌انداز کرده‌اند. قطعاً می‌توانند صاحب‌خانه شوند. اما مشکل این است که این پول را کجا سرمایه‌گذاری کنند که امنیت داشته باشد و پس از ۲۰ سال یقیناً صاحب‌خانه شوند؛ اما مسئله مکانیزم‌های اعتمادساز و رعایت کیفیت و دقت و صحت و نظارت است.
وی ادامه داد: امروز اگر بخش خصوصی مورداعتماد و دلسوز باشد، حق‌الناس را بشناسد، می‌شود به آن میدان و فرصت داد و به آن اعتماد کرد. اما مشکل این است که بخش خصوصی قدرتمند در بحث ساختمان نیست و همچنین دولت ۴ درصد در بحث مسکن سهم دارد.
این استاد دانشگاه افزود: حلقه مفقوده در کشور این است که باید گروه زاگرس هایی در کشور باشند که دستگاه‌ها به آن اعتماد کنند و پروژه را به‌درستی و باکیفیت بسازد و شرکتی مانند زاگرس باشند و بگویند شما با چه پولی از درآمد، امروز خود یا خانواده را می‌توان صاحب‌خانه کنید.
وی عنوان کرد: اگر استراتژی صاحب زمین و خانه‌دارشدن در زندگی همه افراد وجود داشته باشد و از جایی برای آن برنامه‌ریزی شود همه چیز درست می‌شود.
رفیعی گفت: ما در گروه ساختمانی زاگرس به دنبال تحقق این هستیم که پلتفرم‌های مختلف خرید مسکن ارائه کنیم تا آنهایی که کمتر یا بیشتر پول دارند و یا خریدار بالقوه مسکن هستند بتوانند مسکن خود را تهیه کنند. آنها را تشویق به سرمایه‌گذاری در امر مسکن کنیم تا سطح قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.
وی بیان داشت: طراحی ما در گروه ساختمانی زاگرس برای نسل جوان این است «که با هر میزان سرمایه، صاحب‌خانه شوید». این برنامه ما در گروه زاگرس است. ما در گروه زاگرس تلاش می‌کنیم متناسب با بودجه‌ای هر فردی، برای او برنامه‌ریزی کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.