کد خبر : 8132
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 17:45

رئیس مرکز بهداشت قم:

طرح “سلامت خانواده و نظام ارجاع” در قم آغاز می‌شود

طرح “سلامت خانواده و نظام ارجاع” در قم آغاز می‌شود
رئیس مرکز بهداشت قم با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از پنج هدف اصلی طرح عدالت و تعالی نظام سلامت و نیز سند تحول دولت مردمی در قم آغاز می‌شود، گفت: مطابق شیوه‌نامه جدید سلامت خانواده، به‌ازای هر سه هزار نفر یک تیم پزشکی خانواده متشکل از دو مراقب سلامت و یک پزشک حضور دارند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مجید اصغری با بیان اینکه ارتقای سطح رضایتمندی مردم رویکرد مهم مرکز بهداشت قم است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای این طرح به‌صورت آزمایشی در منطقه پردیسان استان قم انجام شده و امید می‌رود با اجرای آن شهروندان از نتایج و مزایای آن بهره‌مند گردند.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی ادامه داد: نقش ماما در فرزندآوری و شاخص رشد جمعیت، خدمات تخصصی مامایی درحوزه بانوان و مادران باردار، آموزش‌های لازم در افزایش درصد زایمان فیزیولوژیک و ارتقای سلامت جامعه، از جمله وظایف کارشناس ماما در برنامه سلامت خانواده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده، بیان داشت: تا پیش‌ از این به‌ازای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب بهداشت خانواده وجود داشت که هم اکنون به‌ازای هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت در استان قم پیش‌بینی‌ شده‌است.

رییس مرکز بهداشت قم عنوان کرد: با اجرای برنامه سلامت خانواده، دسترسی مردم به خدمات سلامت تسهیل و با سیستم نظام ارجاع همشهریان با کمترین تاخیر و به‌سهولت از خدمات تخصصی با حداقل هزینه‌ها بهره‌مند خواهندشد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری مستمر مراقبین سلامت در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته، آمار مرگ مادر و کودک در استان کاهش چشمگیری داشته‌است.

اصغری با اشاره به مزیت‌های زایمان طبیعی در برابر سزارین، یادآور شد: یکی از مباحث و مسائل مهمی که باید در جامعه نسبت به آن فرهنگ سازی شود مساله اهمیت زایمان طبیعی در ارتقائ سلامت مادر و نوزاد است.

وی با اشاره به ارائه خدمات سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد در مراکز خدمات جامع سلامت اضافه کرد: ریشه بسیاری از مباحث حوزه جمعیت مانند طلاق، سقط‌جنین و ناباروری، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها وغیره ریشه در عدم توجه یا اطلاع افراد و خانواده‌ها نسبت به‌سلامت روانی و اجتماعی دارد که با دریافت این خدمات از مراکز مذکور امیدواریم نتایج خوبی در جامعه باشیم.

رییس مرکز بهداشت قم همچنین عنوان کرد: در راستای حفظ سلامت مردم، نظارت‌های مستمر توسط کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای از اماکن، واحدهای صنفی و صنعتی استان قم در حال انجام بوده و با متخلفان برابر ضوابط و قوانین برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.