کد خبر : 11419
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 18:21

فعالیت شبانه روزی محیط بانان در خط مقدم حفاظت از محیط زیست

فعالیت شبانه روزی محیط بانان در خط مقدم حفاظت از محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: کنگره شهدای محیط بان، فرصت مغتنمی برای یادآوری مظلومیت محیط بانان است.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمدحسین بازگیر حفاظت و پاسداری از طبیعت و محیط زیست را از نظر دینی، اخلاقی و قانونی یک وظیفه و تکلیف همگانی دانست و گفت: آحاد جامعه باید نسبت به این مسأله مهم در میدان عمل حضوری مؤثر داشته باشند.

وی با بیان اینکه محیط بانان در خط مقدم حفاظت از محیط زیست به صورت شبانه روز در عرصه‌های طبیعی حضور دارند افزود: محیط بانان قهرمانانی هستند که مجاهدانه در برابر تعدی‌ها و تخلفات طبیعت ستیزان و ناآگاهان ایستاده اند و لحظه‌ای عقب نخواهند نشست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به ازخودگذشتگی و رشادت محیط بانان برای دفاع از آب و خاک و تنوع زیستی کشورمان گفت: این همان سرزمینی است که برای وجب به وجب آن، خون پاک هزاران شهید والامقام تقدیم شده است.

آقای بازگیر با بیان اینکه هرگونه آسیب و تخریب در محیط زیست، اثرات جبران ناپذیری در طبیعت برجای می‌گذارد افزود: امروز محیط بانان با حداقل نفرات و با وجود همه محدودیت‌ها و کمبود‌ها و در گرمترین، سردترین، دورترین و بی امکانات‌ترین مناطق، طبیعت را نجات می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت ۱۲۲ محیط بان شهید محیط زیست و ۱۰ محیط بان شهید دفاع مقدس در دوم آذرماه به میربانی شهر اهواز، گفت: این آیین باشکوه فرصت مغتنمی برای گرامیداشت نام و یاد محیط بانان مظلومی است که در دفاع از آب و خاک این سرزمین، خون پاکشان به ناحق ریخته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.