کد خبر : 9257
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 9:58

قم می‌تواند قطب هوش مصنوعی کشور شود

قم می‌تواند قطب هوش مصنوعی کشور شود
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی قم را در مسیر تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی در کشور قرار دهیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ میثم عابدی در جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال شورای فضای مجازی استان اظهار کرد: زیست بوم فناوری در استان قم به خوبی وجود دارد.

وی مطرح کرد: مسائلی که در استان قم مطرح می‌شود دارای ابعاد ایرانی و اسلامی بیش‌تری هستند و باید به این موضوع توجه شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید برنامه‌های عملیاتی برای استان قم درنظر گرفته شود، عنوان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی قم را در مسیر تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی در کشور قرار دهیم.

همچنین سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به اینکه اولویت اصلی کارگروه حمایت از فعالیت های عرصه فضای مجازی است، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد دیدگاه متفاوت و اشتباهی در این زمینه دارند و تصور می‌کنند شورای فضای مجازی صرفا به دنبال ایجاد محدودیت است.

وی با بیان اینکه کمیته اقتصاد دیجیتال زیر مجموعه این کارگروه فعالیت می‌کند، عنوان کرد: در کمیته اقتصاد دیجیتال به صورت زیرساختی و بنیادی حمایت از فعالین عرصه فضای مجازی دنبال می‌شود.

معاون استانداری قم با اشاره به اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات استان قم به بهترین شکل استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان قم در این عرصه جزو استان‌های پیشرو بوده و از سرمایه‌های مطلوبی بهره‌مند است.

قریشی با بیان اینکه تقویت بنیه‌های اقتصادی یکی از اولویت‌های امروز کشور است، تصریح کرد: حدود نیمی از شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه فاوا فعالیت دارند که باید به این عرصه توجه ویژه‌تری داشته باشیم.

رئیس کارگروه اقتصاد دیجیتال استان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه هوش مصنوعی در استان قم رقم خورده است، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم استان قم را به یکی از قطب‌های هوش مصنوعی کشور تبدیل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.