کد خبر : 11345
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 9:10

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های قم:

متقاضیان ۴۱هزار و ۴۴۹ واحد برای دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن در قم پذیرش شدند

متقاضیان ۴۱هزار و ۴۴۹ واحد برای دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن در قم پذیرش شدند
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، متقاضیان ۴۱هزار و ۴۴۹ واحد برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در قم توسط بانک‌های عامل پذیرش شدند.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید رسول میرخلفی  بیان داشت: درهمین رابطه از میان ۴۱ هزار و ۴۴۹ واحد پذیرش شده، تاکنون فرآیند عقد قرارداد پرداخت تسهیلات به متقاضیان ۱۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی به مبلغ ۶۴ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال در قم انجام شده‌ و مابقی با سرعت در دست اقدام است تا اعتبار مورد نیاز برای ساخت واحدها در کوتاه‌ترین زمان تامین شود.

وی افزود: بانک‌های عضو شورای هماهنگی استان براساس قانون جهش تولید مسکن با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود به میدان آمدند تا اعتبارات مورد نیاز ساخت واحدها در طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان درقم به خوبی تامین و این طرح در استان مطابق زمان‌بندی پیش‌بینی شده تکمیل شود.

وی ادامه داد: تسهیلات قانون جهش تولید مسکن توسط بانک‌های عامل در سه‌ بخش تسهیلات ودیعه مسکن(کمک ودیعه مستاجران)،‌ تسهیلات مسکن روستایی(احداث و نوسازی) و تسهیلات ساخت مسکن( نهضت ملی مسکن و خودمالکی) به متقاضیان پرداخت می‌شود.

میرخلفی گفت:در همین راستا طی مدت یاد شده در بخش تسهیلات ساخت مسکن علاوه بر نهضت ملی در حوزه خودمالکی نیز، متقاضیان ۱۴ هزار و ۲۶ واحد پذیرش شدند و تاکنون قرارداد پنج‌هزار و ۱۷۲ واحد به مبلغ ۲۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال منعقد شده‌است.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

نگاهی به موقعیت جغرافیایی مناطقی که ساخت واحدها بر اساس طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان قمی در آن‌ها جریان دارد: سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته است. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان قرار گرفته است. متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

شهرک جدید التاسیس پرنیان در ۲۱ کیلومتر پردیسان، محدوده روستای قلعه چم قرار دارد که ساخت بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در بلندمدت سیاست‌گذاری شده و توسعه همه‌جانبه آن در دستور کار استان است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

در حال حاضر و در فاز اول ۱۷۰ هکتار معادل هزار و ۱۳۵ نفر از متقاضیان به این سایت متصل شده‌اند و کار ساخت‌وساز و ساز هم در حال حاضر آغاز شده‌است.

شهرک پرنیان با مساحت ۲۶۵۰ هکتار، ظرفیت بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی را دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد و طراحی و اجرای فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار آغاز شده است. شهرک پرنیان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری،۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.