کد خبر : 12484
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 0:34

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

مقصد ۲۰ درصد زائران به قم گردشگری سلامت است

مقصد ۲۰ درصد زائران به قم گردشگری سلامت است
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های مناسب گردشگری سلامت ایجاد شود، گفت: مقصد ۲۰ درصد زائران به قم گردشگری سلامت است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علی جهانگیری در حاشیه برگزاری نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این نشست، اظهار داشت: نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت باهدف توسعه گردشگری سلامت روز چهارشنبه ۶ دی‌ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آسیب‌شناسی گردشگری سلامت، دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت، ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت و اطلاع‌رسانی و طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت چهار محور همایش گردشگری سلامت است.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: باید در موضوع گردشگری سلامت هدف‌گذاری اقتصادی داشته باشیم و نقش دستگاه‌ها را در این زمینه موردتوجه قرار دهیم.

۲۰ درصد هدف زائران شهرهای زیارتی مسئله سلامت است
وی با اشاره به اینکه زائران به سه شهر قم، مشهد و شیراز سفر می‌کنند، گفت: طبق آمارهای موجود ۲۰ درصد از حدود سالانه ۱۰۰ میلیون زائر ورودی کشور باهدف سلامت به شهرهای زیارتی سفر می‌کنند.
جهانگیری با اشاره به اینکه هماهنگی سیاست‌ها و قوانین مهم‌ترین زیرساخت و پیش‌زمینه برای رونق گردشگری سلامت است، ابراز داشت: در همین راستا کارگروه ویژه با موضوع طراحی هویت و اطلاع‌رسانی تشکیل شده و باید تولید محتوا مورد تأکید قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: ۴.۵ تریلیارد دلار سهم نظام ‌درمان در سطح جهان است که ازاین‌بین ۶۳۹ میلیارد دلار سهم گردشگری سلامت است که باید شهرهای زیارتی ایران نیز سهم خود را از آن به‌درستی داشته باشند.  شهر مشهد در زمینه حوزه گردشگری سهم بیشتری دارد و سپس شیراز و قم قرار دارند.

باید زیرساخت‌های مناسب گردشگری سلامت ایجاد شود

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: تعداد مسافران به قم در زمینه گردشگری سلامت بیشتر است؛ اما به‌خاطر عدم وجود زیرساخت‌های مناسب و پایین‌بودن زمان ماندگاری ارزش‌افزوده گردشگری سلامت قم بسیار کمتر از شهرهای مشهد و شیراز است.
وی در خاتمه گفت: قم در زمینه گیاهان دارویی جز بهترین‌ها است و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که باید موردتوجه قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.