کد خبر : 8057
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 8:25

استاندار قم:

موزه آرایی؛ نیاز مهم باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم است

موزه آرایی؛ نیاز مهم باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم است
استاندار قم با اشاره به برخی از نیازهای باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم نسبت به تکمیل و بهره‌برداری کامل از این مجموعه فرهنگی تاکید کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با اشاره به بهره‌برداری از بخشی از باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس، افزود: این مجموعه فرهنگی هنوز با آن کارکردهایی که برای آن متصور است، فاصله دارد.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل و بهره‌برداری کامل از این مجموعه نیازمند حمایت‌های ملی است، تصریح کرد: در سفر دو سال گذشته رییس جمهوری به استان قم در قالب مصوبات سفر، ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم اختصاص‌یافته است.

استاندار قم عنوان کرد: با تلاش مدیران مربوطه اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به قم در خصوص پروژه باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس جذب شده؛ ولی لازم است تا دستگاه‌های متولی نسبت به تکمیل نهایی این باغ اقدام کنند.

شاهچراغی موزه آرایی را یکی از نیازهای اصلی باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم یاد کرد و گفت: بخش مهمی از زیرساخت‌های اولیه و کاربردی این مجموعه فرهنگی و ارزشی به بهره‌برداری رسیده؛ اما از نظر موزه آرایی هنوز اقدامی مؤثری انجام نشده است.

استاندار قم اضافه کرد: در سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان قم تلاش خواهد شد تا از محل اعتبارات ملی، سهمی برای موزه آرایی که نیاز مهم این مجموعه فرهنگی است، منابعی اختصاص یابد.

تاکید بر اهمیت ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌خصوص در بین نسل جوان

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز در ادامه این جلسه، طی سخنانی با اشاره به اهمیت باغ‌موزه‌های انقلاب و دفاع مقدس، گفت: این مجموعه‌های پربار فرهنگی در گویاسازی و بازنمایی حوادث الهام‌بخش تاریخ معاصر کشور نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند.

سردار بهمن کارگر با تاکید بر اهمیت ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌خصوص در بین نسل جوان، یادآور شد: باتوجه‌به ویژگی بی‌بدیل استان قم در بعد دینی و علمی و حضور ده‌ها هزار طلبه از کشورهای مختلف دنیا، لازم است تا باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم در مسائل و موضوعات بین‌المللی مرتبط با شهدا و دفاع مقدس، الگو باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.