کد خبر : 13315
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1402 - 9:21

موضوع پرداخت عوارض شهرداری در سایت مسکونی ۵۶۰ هکتاری قم تعیین تکلیف شد

موضوع پرداخت عوارض شهرداری در سایت مسکونی ۵۶۰ هکتاری قم تعیین تکلیف شد
مشاور عمرانی استاندار قم گفت: موضوع پرداخت عوارض شهرداری در سایت مسکونی ۵۶۰ هکتاری قم تعیین تکلیف شد و مردم می‌توانند از تخفیفات تعیین شده استفاده کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمد صادقی پس از پایان جلسه پیگیری مشکلات منطقه پردیسان قم گفت: چهارشنبه گذشته با حضور استاندار قم جلسه‌ای با هدف بررسی مشکلات این منطقه برگزار شد و برنامه امروز در این راستا شکل گرفت.

او ادامه داد: در این جلسه شهردار قم، مدیرکل راه و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و برخی مدیران مرتبط دیگر حضور داشتند تا مشکلات موجود در راستای خدمتگذاری هرچه بیشتر به مردم حل و فصل شود.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

صادقی افزود: هشت موضوع بین راه و شهرسازی و شهرداری قم مطرح بود که امروز برای چهار مورد تصمیم گیری انجام شد که منفعت مستقیم آن به مردم بر می‌گردد.

مشاور عمرانی استاندار قم با اشاره به این‌که مهمترین موضوع جلسه بررسی عوارض شهرداری در موضوع ساخت نهضت ملی مسکن بود گفت: قانون پیش بینی کرده‌است طرح نهضت ملی مسکن، ۳۰ درصد تخفیف عوارض داشته باشد و بعدا باید دولت برای شهرداری این تخفیف را تامین کند.

او ادامه داد: در ابتدای سالجاری لایحه‌ای در شورای اسلامی شهر قم بررسی شد و شورا، ۱۰ درصد به میزان ۳۰ درصد تخفیف اضافه کرد و در نهایت ۴۰ درصد تخفیف عوارض بابت طرح نهضت ملی مسکن در استان قم در نظر گرفته شد.

مشاور استاندار قم افزود: تخفیف مدنظر برای سال‌جاری است و منوط به آن است که به صورت اقساط تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود و در این زمینه اختلافاتی بین شهرداری و راه و شهرسازی وجود داشت که دراین جلسه بررسی و مقرر شد راه و شهرسازی با محاسبه ۴۰ درصد تخفیف، عوارض را به شهرداری قم پرداخت کند و این کار تا پایان سال انجام خواهد شد.

صادقی یکی دیگر از موضوعات مهم جلسه امروز را موضوع پارکینگ‌های منطقه پردیسان عنوان کرد و افزود: پارکینگ‌هایی در سطح منطقه پردیسان وجود دارد که باید آن‌ها از سوی راه و شهرسازی قم برای بهره برداری به شهرداری واگذار شود.

مشاور عمرانی استاندار قم بیان کرد: موضوع واگذاری کاربری‌های فضای سبز شهری منطقه پردیسان قم نیز از دیگر موضوعات مطرح در جلسه امروز بود و مقرر شد شهرداری مکان‌هایی که واگذار نشده است را به اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کند تا توسعه فضای سبز استان پیگیری شود.

در سایت ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن قم احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده‌است، این سایت در انتهای شهرک پردیسان و ابتدای محور پردیسان به ورجان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.