کد خبر : 9654
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 13:14

رئیس کنگره شهدای استان قم مطرح کرد:

یاد و خاطره شهدا از طریق فیلم و مستند منتقل می شود/تحقق مطالبه رهبری در خصوص انتقال یاد و خاطره شهدا با ابزار هنر

یاد و خاطره شهدا از طریق فیلم و مستند منتقل می شود/تحقق مطالبه رهبری در خصوص انتقال یاد و خاطره شهدا با ابزار هنر
رئیس کنگره شهدای استان قم با اشاره به اینکه یکی از مطالبات رهبری انتقال یاد و خاطره شهدا از طریق ابزار هنر است، گفت: امروز این مطالبه رهبری با تولید ۶۰ اثر در قم محقق شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محسن موحدی، رئیس کنگره شهدای استان قم ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ با اشاره به دیدار عوامل کنگره شهدای استان قم با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در دیداری که عوامل کنگره ملی شهدا استان قم با رهبری داشتند، رهبر معظم انقلاب به ظرفیت‌های استان قم اشاره کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به شهدای گروه سرود، شهدایی که در روضه حضرت زهرا شهید شدند و برخی ظرفیت‌های دیگر اشاره کردند.

دبیر جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ با اشاره به اینکه یکی از مطالبات رهبری انتقال یاد و نام شهدا از طریق ابزار هنر است، گفت: این فرمایش و مطالبه حضرت آقا محقق شده است.

وی ادامه داد: در خصوص شهدا بیش از ۱۳۰ سوژه طبق جلساتی احصا شد که بعد از مشورت با مشاوران نظامی و برخی مشاوران دیگر، ۶۰ سوژه انتخاب شد.

موحدی با اشاره به اینکه در خصوص ساخت مستند برای شهدا قم سرآمد و سرافراز شد، خاطرنشان کرد: این ۶۰ مورد سوژه در اختیار ۶۰ فیلم‌ساز بومی استان برای ساخت فیلم و یا مستند قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این ۶۰ مستند بعد از تولید توسط فیلم‌سازان در کمیته فنی و توسط برخی صاحب‌نظران بازدید شد تا در صورت نیاز رفع ایراد شود.

رئیس کنگره شهدای استان قم با اشاره به داوری آثار توسط داوران مرکز گسترش سینما حقیقت، گفت: آثار تولید شده توسط بهترین و مجرب‌ترین داوران کشوری داوری شد که سه اثر از بین این آثار برای معرفی در روز اختتامیه انتخاب شده است.

وی ادامه داد: همچنین بخش آرای مردمی هم داریم که مردم می‌توانند به آثار تولیدی رأی دهند تا از طریق آرای مردم هم یک اثر انتخاب شود. همچنین در روز اختتامیه یکی از پیشکسوتان فیلم‌سازی در استان تجلیل خواهند شد.

موحدی در ادامه با اشاره به سمفونی خط‌شکن، گفت: این سمفونی یکی از بهترین سمفونی‌های در کشور بود. موزیک و متن این سمفونی بسیار عالی بود. به گفته وزیر ارشاد، قم در این زمینه هم خط‌شکن بود.

وی خاطرنشان کرد: ضبط مجدد و کامل این سمفونی انجام شده است و در تلاش هستیم تا در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد قرار بگیرد تا هرساله در روز اول هفته دفاع مقدس در تهران اجرا شود.

 

اکران ۵۹ فیلم‌ از چهار مهرماه در سه سانس

همچنین در این جلسه داود جلیلی مسئول کمیته فنی جشنواره ۱۷ با اشاره به  اکران فیلم‌ها از چهارم مهرماه جاری  از ساعت ۱۶، گفت: هر روز سه سانس ۹۰ دقیقه‌ای برای اکران ۵۹ فیلم از چهار مهرماه تا ۱۱ مهرماه خواهیم داشت.

وی مکان اکران فیلم‌ها را سالن همایش شهید آوینی قم و زمان برگزاری اختتامیه را ۱۳ مهرماه ساعت ۱۹ در تالار مرکز شهر عنوان کرد.

جلیلی با اشاره به اینکه هر روز از یک فیلم رونمایی خواهد شد، گفت: از یک هزار ۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان در این مستندها تقدیر شد که همگی از خانواده شهدا بودند.

وی با بیان اینکه هر روز از ساعت ۱۶:۱۵ الی ۱۷:۴۵ در طبقه سوم تالار شهید آوینی مرحله اول اکران‌ها انجام می‌شود، گفت: از ساعت ۱۸ تا ۱۸:۴۵ دقیقه در طبقه دوم این تالار پوسترها و تیزرهای فیلم‌ها رونمایی و مرحله دوم اکران فیلم‌ها از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه تا ۲۰:۱۵ دقیقه در طبقه سوم تالار شهید آوینی انجام خواهد شد.

مسئول کمیته فنی جشنواره ۱۷ خاطرنشان کرد: عموم افراد علاقه‌مند برای حضور در جلسات اکران و مشاهده آثار جشنواره به‌زودی می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره «فیلم ۱۷» به نشانی WWW.17festival.ir مراجعه و نسبت به دریافت بلیت اقدام کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.