کد خبر : 13001
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 9:20

نایب رئیس جامعه مدرسین دعوت به مشارکت در انتخابات مصداق امر به معروف است

نایب رئیس جامعه مدرسین دعوت به مشارکت در انتخابات مصداق امر به معروف است
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر برخی از مصادیق امر به معروف گفت: دعوت مردم به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یکی از مصادیق برجسته ملی و دینی امر به معروف است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله عباس کعبی چهارشنبه شب در گردهمایی فعالان امر به معروف و نهی از منکر قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین اظهار داشت: انتخابات یکی از واجب‌های مهم سیاسی است که باید در مورد آن امر به معروف کنیم و به مردم بگوییم شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: امروز برغم همه گله‌مندی‌ها، کاستی‌ها و مسائل، شرکت در انتخابات بستر را برای حل مشکل‌های مردم، تقویت نظام‌اسلامی، ترویج باورها و ارزش‌های اسلامی و تضعیف دشمن فراهم می‌کند.

آیت‌الله کعبی انتخابات را هم یک حق و هم یک تکلیف مهم برشمرد و گفت: انتخاب افراد شایسته هم مهم است و هیچ‌گاه نباید از انتخاب افراد صالح و اصلح کوتاه بیاییم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: می‌توانیم به انتخابات نگاه شخصی، قبیله‌ای، حزبی، گروهی و منافع فردی داشته باشیم که این نگاه، آفت و آسیب انتخابات است و باعث بیشتر شدن مشکل‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه دیگر به انتخابات می‌تواند یک نگاه ایمانی، ارزشی و تقویت نظام‌اسلامی باشد، که بر اساس این نوع نگاه، شرکت در انتخابات، مشارکت در حل مسائل عمومی و انجام یک کار جهادی نرم است.

امام جمعه اهواز گفت: این جهاد نرم پشتیبان قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بر علیه دشمنان ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: این جهاد و امر به معروف انتخاباتی باعث امید خدمتگزاران صدیق نظام‌اسلامی و تقویت نظام و رهبری می‌شود، انتخابات گسترده پشتوانه اقتدار، امنیت، وحدت و عزت ملی، و یک نوع تجدید بیعت با امام و شهیدان است.

کعبی افزود: دشمن در حال سرمایه‌گذاری برای کم رونق شدن انتخابات پیش‌رو است، ولی ما باید در راستای رونق بخشیدن به این انتخابات تلاش کنیم.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه سال حاری برگزار می‌شود.

وی در ادامه همچنین تحکیم پایه‌های ایمان و امید آفرینی و ارتقای شاخصه‌های کارآمدی نظام‌اسلامی را نیز از دیگر مصادیق مهم امر به معروف خواند و یادآور شد: هر گونه تلاش در جهت تبدیل ضعف به قدرت و تهدید به فرصت و بالابردن سطح رضایت‌مندی عمومی، یک امر به معروف و نهی از منکر به شمار می‌آید.

 

نایب رئیس جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید جدی گرفت افزود: امر به معروف و جهاد در راه خدا ۲ بال حفظ اسلام و گسترش اسلام ناب محمدی و پیشرفت‌های ایمانی، اقتصادی، اجتماعی و عزت اجتماعی است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: جهاد و امر به معروف و نهی از منکر در سایه انقلاب‌اسلامی با پرچم‌داری امام راحل بر اساس فرهنگ عاشورا زنده شد.

وی اظهار کرد: انقلابی بودن، حضور در میدان، مجاهدت، آمر به معروف و ناهی از منکر همچنین زمینه‌ساز ظهور امام زمان‌(عج) از ویژگی‌های مهم ملت ایران است.

آیت‌الله کعبی در بخشی سخنان خاطرنشان کرد: اگر مردم مومن و انقلابی همیشه جلودار و پیشتاز باشند، بساط مفسدان زود جمع خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که برخی امر به معروف‌ها و نهی از منکرها مانند امر به معروف امام حسین‌(ع) نقطه عطف تاریخی می‌شوند بیان داشت: تا به امروز نیز پرچم امر به معروف و نهی از منکر به نام نهضت سیدالشهدا برافراشته است.

وی همچنین احکام فقهی امر به معروف را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: امر به معروف فوری و همگانی است و استثناپذیر نیست، دولت و مردم هر کدام می‌توانند یکدیگر را امر به معروف کنند.

امام جمعه اهواز با بیان این مطلب که همه افراد جامعه امکان امر به معروف دارند خاطرنشان کرد: امر به معروف حقی است که خداوند برای آحاد جامعه‌اسلامی و مدیران، مسئولان و رهبری نظام‌اسلامی قرار داده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین تصریح کرد: همه موظفند بستر را برای اقامه دین و اجرای احکام اسلام فراهم کنند، امر به معروف واجب فوری، همگانی، فردی، اجتماعی و عمومی است و تعطیل‌بردار نیست.

آیت‌الله کعبی نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف را مستلزم مهندسی درست فرهنگی جامعه همچنین مخاطب‌شناسی و نیازسنجی دانست و گفت: استفاده از ادبیات جذاب، تسلط بر فضای مجازی و حکمرانی فرهنگی دینی نیز از دیگر اقدام‌های ضروری برای گسترش امر به معروف در جامعه است.

وی تقویت فعالیت‌های اسلامی در حوزه بازار و اقتصاد را نیز برای ترویج امر به معروف اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: استحکام بنیان خانواده و توجه به آموزش و پرورش با رویکرد اسلامی و ایجاد شبکه مردمی هوشمند و فعال برای تهدیدزدایی و دین‌گریزی هم از جمله عوامل موثر در اشاعه این فریضه الهی می‌باشد.

وی بیان داشت: در حالیکه دشمن با تمام مکر و فریب به مقابله با حجاب و عفاف و جنگ ترکیبی آمده، ما نیز باید با برنامه‌ریزی جامع و با صبر و حوصله و بدون انفعال، محیط جامعه را برای مبارزه با بی‌حجابی و فساد مساعد کنیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین گفت: تحقق امر به معروف نیازمند اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، خدماتی، تبیینی همچنین اقدام‌های قضایی و امنیتی است.

وی اضافه کرد: باید با جرایم سازمان‌یافته بر علیه عفت عمومی قاطعانه برخورد کرد، ولی این کافی نیست و برنامه فرهنگی هم نیاز است.

وی گفت: در رابطه با امر به معروف، شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، وزارت‌خانه‌های اقتصادی و متولیان معیشت عمومی، نهادهای امنیتی و قضایی از وظایفی برخوردارند، و مومنان نیز در کنار این‌ها نقش مکمل دارند.

آیت‌الله کعبی همچنین با اشاره به ضرورت جوان‌سازی نیروهای امر به معروف در جامعه خاطرنشان کرد: ما برای امر به معروف باید بین نسل‌ها پیوند ایجاد نموده، و با نسل جدید ارتباط برقرار کنیم‌.

امام جمعه اهواز گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر به صورت بخش‌نامه‌ای و فرمانی امکان‌پذیر نیست، بلکه اقناعی است.

وی ادامه داد: در لایه‌های مردمی نمی‌توانیم با امر به معروف برخورد قهری داشته باشیم، اگر در جایی زمینه‌ فراهم نبود باید طرح دیگر طراحی کنیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان با اشاره به برنامه‌های دشمن برای شهر مقدس قم گفت: دشمن درصدد است تا قم مدرن را جایگزین قم اسلامی کند از این رو مردم قم باید قیام کنند.

وی بیان کرد: جلوداری و پیش‌گامی مردم قم برای ترویج اسلام و مکتب اهل بیت و ایمان و عمل صالح باید در سطح کشور نیز به شکل شبکه‌ای گسترش پیدا کند و با توجه به تجربه‌های پیشتازان این عرصه، این کار شدنی است.

شانزدهمین گردهمایی فعالان امر به معروف و نهی از منکر قم، با حضور برخی مقام‌های انتظامی و قضایی همچنین جمعی از اعضای جامعه ناصحین این استان و به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.