کد خبر : 6074
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 11:50

عضو خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار قم فردا:

باید غدیر مانند عاشورا به دنیا معرفی شود

باید غدیر مانند عاشورا به دنیا معرفی شود
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه غدیر باید مانند عاشورا توسط مردم دنبال شود، گفت: باید غدیر مانند عاشورا به دنیا معرفی شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک عید غدیر با اشاره به اهمیت مسئله غدیر، اظهار داشت: در جریان کربلا همه اصحاب امام حسین (ع) الا عده اندکی شهید شدند.

وی ادامه داد: باگذشت سال‌های سال از واقعه عاشورا اما هنوز هم مردم عاشورا را دنبال می‌کنند و سال‌به‌سال به‌شدت و اقتدار آن افزوده می‌شود در حالی که بعد از عاشورا فقط چند بچه و زن زنده ماندند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ماندگاری عاشورا، گفت: عاشورا را عده کمی که از آن واقعه زنده مانده بودند برای همه تعریف و بازگویی کردند. مردم عاشورا را دنبال کردند و عاشورا بر سرزبان‌ها افتاد و امروز با این شکوه و بزرگی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد:  غدیر را مردم دنبال نکردند باتوجه‌به اینکه غدیر زمانی انجام شده که طبق نوشته مورخین ۱۳۴ هزار نفر در آن اجتماع جمع شده بودند. این افراد به شهرهای خود رفتند و این موضوع را همگانی و نقل کردند؛ اما چون دنبال نشد غدیر فراموش شد و مانند عاشورا بین مردم قرار نگرفت.

آیت‌الله توکل تأکید کرد: امروز بسیاری از مردم حضرت علی (ع) را گم‌کرده‌اند و غدیر دنبال نشد اگر غدیر دنبال شود و بداند که پیامبر (ص) دست در دست چه کسی داد و چه کسی را معرفی کرد این‌قدر غدیر مظلوم نبود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.