کد خبر : 10056
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 9:19

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در قم محقق شد

سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در قم محقق شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان محقق شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ اکبر ابدالی  بیان داشت: طی این مدت ۸۹ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت و معدن استان قم صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: با اقدام های انجام‌شده از ابتدای سال جاری، یک هزار و ۹۱۵ شغل در بخش صنعت و معدن استان قم ایجاد شده است.

ابدالی تصریح کرد: همچنین ۲۵۰ جواز تأسیس صنعتی و معدنی در این مدت در استان قم با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومانی و پیش‌بینی ایجاد بیش از ۴ هزار اشتغال جدید انجام‌ شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همچنین بیان داشت: مدیران بخش صنعت قم از ساختار و فعالیت بورس کالا در راستای حمایت از تولید و تأمین مواد اولیه رضایت ندارند.

ابدالی عنوان کرد: در بخش معدن اکتشاف مواد معدنی فلزی برای ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر در دستور کار است و به زودی یک اتفاق بسیار خوب در حوزه معدن رخ خواهد داد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد، اما در این میان شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان مهم‌ترین کانون انجام فعالیت‌های صنعتی در قم شناخته می‌شود و به همین دلیل مورد توجه ویژه مسوولان دستگاه‌های اجرایی، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و نیز فعالان بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های تولیدی به‌منظور توسعه اقتصادی استان قم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.