کد خبر : 6096
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 - 18:42

فروشندگان ارز در قم ساماندهی‌ می‌شوند

فروشندگان ارز در قم ساماندهی‌ می‌شوند
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم از ساماندهی واسطه‌گران سیار ارز و شناسنامه‌دار کردن آنان خبرداد و گفت: تا تعیین یک مکان مشخص، قرار است ضابط قانون به محض مشاهده فعالیت واسطه‌گران، با آن‌ها برخورد و اشخاص را به مراکز قضایی معرفی کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حسین امیری قمی در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره ساماندهی فروشندگان ارز اظهار کرد: شهر قم به واسطه موقعیت مکانی و همچنین وجود مبارک حرم حضرت‌ معصومه(س) محل توقف زائران کشور عراق است همچنین جمع قابل توجهی از قم به ویژه در ایام پیاده‌روی اربعین به عراق عزیمت می‌کنند.

وی عنوان کرد: فراوانی، تسهیل در تبدیل و قیمت ارز در قم باعث شده تا برخی زائران، این شهر را برای تامین ارز مورد نیاز خود انتخاب کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم گفت: درسال گذشته با هماهنگی صورت گرفته با بانک مرکزی، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین شورای تامین استان، ارز مورد نیاز به خصوص دینار تامین شد و طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته با صرافی‌های معتمد مقرر شد ارز بصورت فراوان و با قیمت یکسان به متقاضیان عرضه شود. همین امر باعث حذف تعدادی از افراد واسطه‌گر که عامل افزایش قیمت بودند شد، امسال هم این برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و قرار بر این است که مانند سال گذشته بازار ارز استان مدیریت شود.

امیری با اشاره به واسطه‌گران موجود در سطح شهر گفت: متاسفانه تعداد زیادی از این افراد به ویژه در اطراف حرم مطهر و هسته مرکزی شهر به شکل بسیار نامناسبی حضور دارند و به عنوان صراف، خرید و فروش ارز می‌کنند که لازم به ذکر است تمام فعالیت‌های این صرافان غیرقانونی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی مقامات قضایی استان بازدیدهایی از اطراف حرم مطهر انجام شده و طرح ساماندهی واسطه‌گران در دستور کار قرار گرفته است تا بحث مدیریت و ساماندهی آن‌ها انجام شود و بتوانیم از این وضعیت نامناسبی که در حریم حرم مطهر به وجود آمده جلوگیری کنیم.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق‌ کالا و ارز استانداری قم اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا یک مکان مشخص را تعیین و به صورت تجمیع شده و شناسنامه‌دار این واسطه‌گران را به عنوان صراف سیار در چارچوب قانون کنترل و مدیریت کنیم.

امیری در خصوص اقدامات کنترلی و بازدارنده که قرار است انجام شود، افزود: با هماهنگی صورت گرفته مقرر شده به محض مشاهده ارز نزد واسطه‌گران، ضابط قانون با او برخورد و شخص را به مراکز قضایی معرفی کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.