کد خبر : 4000
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 18:01

طرح «پزشک خانواده» نیمه دوم امسال در قم اجرایی می شود

طرح «پزشک خانواده» نیمه دوم امسال در قم اجرایی می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: طرح پزشک خانواده با هدف دسترسی هم استانی‌ها به خدمات بهداشتی و درمانی عادلانه در نیمه دوم امسال اجرا می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ دکتر مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، گفت: با اجرای طرح پزشکی خانواده از نیمه دوم سال جاری در استان قم دسترسی همگانی به خدمات بهداشتی و درمانی عادلانه‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این طرح سلامت خانواده‌ها از سوی مراقبین و رابطین سلامت بررسی می شود، بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار پنهان در میان خانواده‌ها شناسایی شده و همچنین نظام ارجاع بیماران هوشمند خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح بنا نیست توسط خانواده‌ها اقدام خاصی صورت گیرد و مراقبین و رابطین سلامت به مردم مراجعه کرده و اعضای خانوار را مورد غربالگری قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ارجاع هوشمند بیماران در طرح پزشکی خانواده، گفت: ارجاع نظام‌مند بیماران در راستای همگانی کردن سلامت و عدالت در درمان است و با اجرای آن بیماران با تشخیص پزشک خانواده به پزشکان متخصص و فوق تخصص مراجعه می‌کنند.

دکتر مصری افزود: با ارجاع هوشمند بیماران، موضوع اقتصاد سلامت نیز بهبود می‌یابد و با مدیریت هزینه‌ها خدمات به همه افراد جامعه ارائه می‌شود.

گفتنی است در حال حاضر طرح پزشک خانواده در شهر‌هایی با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر در کشور اجرایی شده و به زودی نیز در شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها اجرا خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.