کد خبر : 9284
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 10:35

استاندار قم:

نتیجه تربیت اسلامی کاهش هزینه‌های اجتماعی است

نتیجه تربیت اسلامی کاهش هزینه‌های اجتماعی است
استاندار قم با بیان اینکه در نگاه غربی چیزی بنام تعلیم‌وتربیت وجود ندارد و ثمره چنین نگاهی موجب افزایش هزینه‌های اجتماعی می‌شود، گفت: نتیجه تربیت صحیح و سبک زندگی اسلامی کاهش هزینه و آسیب‌های اجتماعی است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در سومین رویداد ملی اقتصادی هجرت (خانه سلیمانی) در دانشگاه قم اظهار داشت: اگر می‌خواهیم یک جامعه پویا داشته باشیم، نیازمند زنان و مادرانی هستیم که علی‌رغم پویایی بتوانند در تمامی ابعاد به‌ویژه در تعلیم‌وتربیت مورد تاکید رهبر انقلاب تلاش کنند.

وی ضمن ارائه توصیفی از نقش زنان و مادران در تحقق اقتصاد اسلامی، خاطرنشان کرد: هیچ مکتبی در علم اقتصاد به شکوفایی اقتصاد اسلامی نیست؛ زیرا تمامی جزئیات زندگی به همراه اختیارات در آن دیده شده‌است.

آقامیری افزود: در مقابل نگاه غربی، نگاه اسلامی وجود دارد که ثمره آن موجب دستاوردهای اجتماعی خواهد شد. برای یک خانواده اسلامی دین اسلام قدم‌به‌قدم برنامه و اختیارات دارد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه نتیجه حرکت در مسیر اسلام فرزندان صالح و ارزشمند است، تصریح کرد: نتیجه چنین تفکری فرزندان شیفته و عاشق پدر و مادر و شهدایی همچون شهید سلیمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نقش یک مادر و همسر تعلیم‌وتربیت فرزندان است، گفت: تفکر اسلامی فعالیت خانه‌داری، کار و تلاش بانوان را یک نوع ایثار و فداکاری از سوی آن بانو برای خانواده می‌داند. این ایثار و تلاش حاصل علاقه به خانواده است و وظیفه‌ای برای بانوان نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.