کد خبر : 14013
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 - 13:55

امام‌جمعه قم:

دشمن به دنبال بدنام‌کردن چهره دین و مقدسات است

دشمن به دنبال بدنام‌کردن چهره دین و مقدسات است
امام‌جمعه قم گفت: گاهی توسط عوامل داخلی به دشمن خارجی گرا داده می‌شود و دشمن خارجی برای بدنام‌کردن چهره دین و مقدسات دست به اقداماتی می‌زند و ما باید باتدبیر و برنامه‌ریزی مطلوب توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری  ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: روزه‌خواری نباید در جامعه عادی‌سازی شود.

وی ادامه داد: شاید برخی برای روزه‌نگرفتن عذر داشته باشند؛ اما موضوع مهم این است که عادی‌سازی در جامعه صورت نگیرد، شهر کریمه اهل‌بیت (س) هم نه‌تنها برای کشور بلکه برای همه جهان باید به یک الگو تبدیل شود.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه، گفت: اگر مردم دست از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، تعاون و نیکی به یکدیگر، تقوا و پرهیزکاری برداشتند برکت‌ها از مردم گرفته می‌شود؛ جامعه بدون امربه‌معروف جامعه بی‌برکت خواهد شد و گروهی بر گروه دیگری تسلط پیدا می‌کند، آنگاه که تعاون و امربه‌معروف از جامعه رفت این جامعه نه در زمین نه در آسمان به جایی خواهد رسید.

وی اضافه کرد: به بهانه نوروز و سال جدید نباید به جنگ ماه رمضان برویم، نوروز بشارت از یک حرکت و تحول جدید در زندگی ما است و نوروز و رمضان باهم جنگ ندارند؛ بلکه ما باید مراقب باشیم که اقداماتی نکنیم که دل امام‌زمان (عج) در این ماه از ما آزرده‌خاطر شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مسئولان باید از سالی که گذشت برای رفع مشکلات تجربه‌اندوزی کنند، عنوان کرد: دولت باید از تورم و گرانی جلوگیری کرده و باتدبیر و درایت کار کشور را به سامان رساند تازندگی مردم به رضایت مطلوب برسد.

وی افزود: قوای سه‌گانه باید نسبت به اقتصاد، معیشت و فرهنگ جامعه نگاهی ویژه داشته باشند؛ چراکه اگر رضایت مردم در این دو حوزه جلب شود دشمن هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اقدامات سیاست خارجی دولت، بیان کرد: دولت در حوزه سیاست خارجی گام‌های خوبی برداشته و نسبت به توطئه‌های آمریکا هم برخوردهای خوبی را نشان داده است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها چند بار کشتی‌های حامل نفت ایران را مصادره کردند و ایران هم مقابله‌به‌مثل کرد و کشتی‌هایی که حامل نفت آمریکایی‌ها بود را مصادره کرد.
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به موضوع درمانگاه، گفت: صحنه‌ای در یک درمانگاه پیش‌آمده آن را بزرگ نشان می‌دهند، مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک اصل قطعی اسلامی است؛ اما باید مراقب باشیم که دشمن بیکار نمی‌نشیند.

وی تأکید کرد: گاهی توسط عوامل داخلی به دشمن خارجی گرا داده می‌شود و دشمن خارجی برای بدنام‌کردن چهره دین و مقدسات دست به اقداماتی می‌زند و ما باید باتدبیر و برنامه‌ریزی مطلوب توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

امام‌جمعه قم در ادامه تصریح کرد: من به نوبه خودم از دغدغه‌مندان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر درخواست دارم که اجازه دهید از یک جایی به بعد مسئولان به مسئله رسیدگی کنند؛ دشمن می‌خواهد در جامعه ما التهاب ایجاد کند و به‌جای اینکه ما به مقابله با دشمن بپردازیم خودی‌ها را مورد هجمه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: افرادی که دغدغه امربه‌معروف دارند قابل‌تقدیر هستند؛ اما باید بدانیم در کشوری هستیم که قانون در آن حاکم است و بنده این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.