کد خبر : 12108
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 8:48

نرخ بیکاری جوانان قم به پایین‌ترین حد خود طی چهار سال گذشته رسید

نرخ بیکاری جوانان قم به پایین‌ترین حد خود طی چهار سال گذشته رسید
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با اشاره به جدیدترین نتایج برآوردها از نرخ بیکاری و اشتغال در این استان گفت: نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال قمی در پایان سال ۱۴۰۱، به پایین‌ترین حد خود طی چهارسال گذشته رسیده‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حسن نادری اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری قم در سال گذشته، ۸.۶ درصد است که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۰.۷ درصد کاهش داشته‌است اما نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال درسال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱.۲ درصد کاهش داشته‌است که نشان دهنده تحولات و تغییرات مثبت در وضعیت بیکاری استان است.

وی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته نرخ میانگین کشوری بیکاری جوانان در سال ۱۴۰۱، ۱۶.۳ درصد بوده، این در حالی است که در قم ۱۲.۵ درصد بوده که از این منظر قم جایگاه چهارم در میان سایر استان‌ها در پایین‌ترین نرخ بیکاری جوانان را دارد.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی قم با بیان اینکه درساختار اشتغال استان ،حدود ۵۲ درصد شاغلان در بخش خدمات فعالیت می‌کنند گفت: بیماری کرونا تاثیرات منفی قابل توجهی بر اقتصاد بنگاه‌های خدمات پایه ایجاد نمود و روند جاری نشان می‌دهد که اثر عبور از بیماری کرونا بر اقتصاد این استان، چشم‌گیر بوده به نحوی که هم در شاخص نرخ بیکاری کل جمعیت و هم در شاخص نرخ بیکاری جوانان این استان، تأثیر کاملاً آشکار داشته‌است.

جمعیت شهری قم یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

جمعیت زنان قم ۷۰۹ هزار معادل ۴۹.۴ درصد و جمعیت مردان نیز ۷۲۶ هزار معادل ۵۰.۶ درصد جمعیت این استان را تشکیل داده‌اند.

۳۶۲ هزار نفر از جمعیت استان قم را کودکان معادل ۲۵.۲ درصد، جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال ۳۰۰ هزار نفر معادل ۲۰.۹ درصد، میانسالان ۳۰ تا ۶۴ سال، ۶۹۰ هزار نفر معادل ۴۸ درصد و سالمندان ۶۵ سال به بالا ۸۴ هزار نفر معادل ۵.۹ درصد تشکیل داده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.